Antikacirsky nazor

Radim Kunz rkunz at ova.comp.cz
Thu Nov 19 23:55:07 CET 1998

1. Mas pravdu, v pripade, ze by mel Telecom monopol na internet,
byly by ceny o hodne drazsi, dokonce si myslim, ze by dialup internet u
nas vubec nebyl.

2. Co se tyce mistnich tarifu, nemas pravdu, protoze diky tomu, ze je SPT
monopol,
muze si dovolit dotovat (a je k tomu tlaceny regulatorem) mistni hovory z
vynosu mezimestskych a mezinarodnich. Uz dneska z toho ma problemy,
protoze nekdy je hovor mobil->mobil levnejsi nez
mezimesto, a do zahranici muzes volat pres callback.
V pripade demonopolizace a liberalizace pujdou tarify celkove hodne dolu,
ale
MISTNI PUJDOU NAHORU. A taky by se samozrejme zlepsily
sluzby. Znamy mi vypravel, co se deje v Nemecku. Tam je ISDN pomalu levnejsi
nez normalni linka, mas k dispozici 10 tel. cisel (v cene), a napr. si muzes
nastavit 1. cislo
pro tel. 2. pro fax, 3. pro tel. v loznici atd. Ale pausaly tam nemaji.

Takova mala anketa, jak velky (maximum) pausal byste byli ochotni mesicne
platit.
Ja osobne bych 1000 Kc bral obema rukama, u 2000 bych premyslel, ale pak
bych ten internet poradne vyuzil (ne jako dneska).
Tento mesic jsem platil 1400 Kc za telefon, z toho je 100 Kc pausal, 6 korun
mezimesto :-)),
odhaduji ze normalni hovory 10 - 20 Kc, zbytek je internet. A to byl levny
mesic, jindy mam ucet
kolem 1600 - 2000 Kc.

Radim Kunz