OFF-TOPIC - CZ - (ale nikomu nenadavam :-) - dohodli/y (Re: Monopol SPT, kacirsky nazor)

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Fri Nov 20 10:46:13 CET 1998

On Thu, 19 Nov 1998, Radim Kunz wrote:

> Jsem uz se skoly dlouho ven, ale myslim, ze zalezi na zivotnosti NIXu a
> Telecomu.
> Muzi se dohodli , stoly se dohodly . Tedka nevim, jestli je NIX vec nebo
> osoba. (pravne to je pravnicka osoba :-))  )

Omlouvam se za gramatickou uvahu, ale namet je zajimavy.

Zalezi i na rodu. Pokud jsou obe strany stejneho rodu a zivotnosti,
je to jednoduche.
Muzi se dohodli, stoly se dohodly, zeny se dohodly, kotata se dohodla.
(Totiz vlastne kotata se hnevala, ze jim taky nedala.)
Horsi jsou ,,smesky``.
Muzi a zeny se dohodli. Tohle jsme se urcite ucili.
(Pani radova, pani presidentova, Pepicek a stene sli na prochazku.
A kvuli tomu Pepickovi tam meli vsichni mekke i. :-)  )

Ale co tohle: Zeny a kotata se dohodl_.
(Moravak by to mel jasne, tomu by se totiz i ,,samotne`` kotata ,,dohodly``,
takze by nemel problem a napsal by, ze zeny a kotata se dohodly.)
Ale com my? Co napiseme?
--
   :-))   BoChal.