Windows-1250 neni ISO-8859-2!

Hanus Adler had at pdas.cz
Mon Nov 30 19:36:40 CET 1998

On 23 Nov 1998 11:55:51 +0100, Petr Chlupaty <chlupaty at math.muni.cz> wrote:
>zcela zbytecne hadat o kodovani v mailu. Proc proste
>nepouzivat ACSII? Ma to samozrejme smysl u stranek,

protoze nechapu, proc by mi blbej pocitac mel diktovat, co muzu a co
nemuzu -- spravne se programatori maj postarat o to, aby pocitace
zvladly veskere zvlastnosti a detaily lidske komunikace. Prispusobovat
se pocitacum je podle meho skromneho nazoru pekna hloupost!

>Ano, spravne vas napadlo, ze je to muj pripad, pac
>pouziam UNIXovskyho joe. Nikdy me ale nenapadlo
>nastavovat si tam nejakou cestinu, a rozhodne to

Hmm, to by me opravdu zajimalo proc. Pouzivam vyhradne Unix a tak vim,
ze editory jako vim nebo joe cesky umi bez jakychkoli problemu (staci
precist manual, ale pokud to pro Vas je prilis slozite, zkuste pustit
"joe -asis") a budete moci psat vesele s diakritikou.

Dost me stve, ze mnoho lidi predstira, ze na Unixu neco neni mozne nebo
ze je to desne slozite, kdyz pritom ve vetsine pripadu to mozne je -- a
velmi jednoduse; staci umet cist. Dale viz signaturu...

>(A taky proto, ze jsou u nas bohuzel kodovani dve, a menit
>nastaeni podle toho, jestli ma nekdo M$, nebo je serioznejsi,
>a pouziva ISO se mi opravdu nechce...)

Proc byste neco menil? Staci pouzivat ISO kodovani -- je to standard a
(svete div se) pod Windows v soucasnosti uz jen stezi najdete novejsi
mailovaci program, ktery by ho neumel. Kratky vycet programu, ktere
normalne a snadno komunikuji podle ISO-8859-2 je: MS Exchange, MS
Outlook, MS Outlook Express, Netscape Messenger, Pegasus Mail, PC Pine a
patrne spousta dalsich.

Na Unixu pouzivam mutt (pro news slrn), take jsem driv pouzival pine --
a cestina byla vzdy bez problemu.

S pozdravem,

Hanus Adler

--
Contrary to popular belief, Unix is user friendly.
It just happens to be selective about who it makes friends with.