4.kolo pruzkumu uzivatelu Internetu

Lubos Kaspar kaspar at cnb.cz
Wed Sep 23 02:37:35 CEST 1998

> Date: Tue, 22 Sep 1998 13:46:32 +0100
> From: "BORKOVEC Tomas, Ing." <borkovec at fbm.vutbr.cz>
> To: "'smajlik at cs.felk.cvut.cz'" <smajlik at cs.felk.cvut.cz>
> Subject: 4.kolo pruzkumu uzivatelu Internetu
>
> Prave vstoupil do zaverecne faze sber dat pro 4.kolo pruzkumu uzivatelu
> Internetu v CR a SR, ktery porada Ustav informatiky FAST VUT ve
> spolupraci s dalsimi partnery. Tato akce je jednim z nejrozsahlejsich
> pruzkumu tohoto typu ve stredni a vychodni Evrope (za posledni 3 kola
> vice nez 4500 respondentu). Vyber z vysledku predchozich kol muzete
> [...]

Nechapu zcela smysl cele akce. To si vazne nekdo mysli, ze neni nic
dulezitejsiho na praci nez se babrat v nejakych nesmyslnych statistikach,
ktere nemaji zadne zarucene hledisko objektivity vyberu mnoziny
respondentu?
Jake maji byt konkretni zavery? VIP - uz ta zkratka je dosti nechutne
proslula (Very Important Person): cemu skutecne uzitecnemu se tam
studenti uci? Otravovat lidi pokleslymi dotazniky? Neznam nikoho, kdo by
pocitoval jejich nedostatek.

Na teto zalezitosti me dale zarazeji dve veci:

1. kde bere VUT Brno penize na ceny (nemuze je nahodou pouzit
   smysluplneji ve prospech sveho primarniho poslani, tj. na vyuku?);
2. co dela poradatel "vyzkumu" se ziskanymi adresami respondentu;
   mozna to primo souvisi s bodem 1...

Nic ve zlem, ale podobnych podezrelych akci uz bylo docela dost
("duhove stranky" ap.).

BTW: Totozny prispevek byl zaslan i do konference net at cs.felk.cvut.cz,
     kam vubec nepatri (je to konference pro spravce siti), takze jde
     vlastne o spam, coz bych z akademicke pudy necekal.

Tak mi to nedalo a prece jen jsem se podival na uvedene URL a je to
jeste mnohem horsi, nez jsem cekal. Tahaji z lidi rodna cisla (vek),
adresy, vzdelani, mesicni prijem, politicke sympatie (jak to souvisi
s Internetem?!) atd. Dale v ramecku bezi krasna reklama na
jakousi banku - opravdu se tuzi, jen tak dal, blbcu ochotnych vyplnit
i dotaznik se souhlasem  k vlastni poprave je asi stale dost. :-(
Pritom ty jejich "vysledky" jsou tak umolousane, az to boli (kolik % je
zen, kolik % ma jaky www-browser a podobne - k cemu to komu bude?).
Co asi posilaji za penize (jak inzeruji)? Adresy a duverna osobni data
respondentu spammerum? Do slosovani o ceny jsou zarazeni jen ti, co uvedli
rodna cisla...

Je to nechutne.
--
                                                Luboš Kašpar