kdo.v.jugoslavii.se zblaznil? (pozor velmi dlouhe)

Michal Balaban michal.balaban at sap-ag.de
Thu Apr 8 14:20:27 CEST 1999

SORRY, tohle je opravdu velmi dlouhe. Jestli nemate zrovna par minut
cas, radsi to nectete. :-)
Mike

>Copak on, bohuzel to vsak myslej vazne i ti, co tam ty bomby mrskaj.
>Ti sami, co zustali netecni, kdyz Chorvati hnali albanskym zpusobem
To je furt ten stejnej argument: 'Kdyz mohli voni, proc ne my?'
Az do vrcholu krize v Bosne se byli 'ti sami' od OSN. Pak to ukoncili
trochu jini 'ti sami'. Jsou to ti sami, co konecne zastavili v Bosne
masakry a snazi se o to i v Kosovu. Jde o to, aby prestalo vrazdeni.
Krevni msta nema v Evrope misto. Navic Srbove neoplacej Chorvatum,
kteri jsou pro ne moc velky sousto, tak se vrhli na bezbranne Albance.

>Ti sami, co bombarduji vojenske cile maximalne z 50%, protoze
>nasledna nabidka hospodarske pomoci v roztriskane zemi se dopredu
>jevi jako bezva vejicka.
Jiste, taky by se na ne mohli vykaslat. A takhle tady okolo premejsli
spousta lidi. At si to tam ti tatari vyridej mezi sebou, hlavne ze
mame klid. Kdyby nebylo Hitlera, kterej si to taky nejdriv vyridil
doma, v Rakousku a Ceskoslovensku, nacez zblajznul vetsinu okolo,
byl by to i oficialni nazor.

>Kosovo bude rozdeleno, to je na tuty. Bud dle Milosevice na severni
>srbskou a jizni albanskou cast, k cemuz slouzi soucasna genocida (dle
>nich vytesnovani), nebo samostatne Kosovo, coz je umysl druhe strany.
Jedina moznost, jak ty pitomce zklidnit, je oddelit je. Nebo se na ne
vykaslat a ten co prezije, se mozna zklidni sam.

>Jenze to Srbove radej vyhynou.
V tom pripade si nic jinyho ani nezaslouzi.

>Kdo je v koute, neuhejba. Mozna jeste muzou tak malounko verit Rusum,
>ale dozajista ne na druhe koleji jedoucimu OSN, ci snad SS (sdruzeni
>spojencu).
Do toho kouta se zahnali sami. Cesi taky nevtrhli na Slovensko delat
poradek, kdyz se mel delit stat a dokonce ani Slovaci nezlikvidovali
Madary, kdyz se zacali ozyvat. Opravdu, je treba se stydet spis za to,
ze jsou ti tatari taky Slovane.

>Kdo jste starsi, vzpomente si, jaka by asi v srpnu 68 byla nase
>ochota vyjednavat s Rusakama. A to je soucasna srbska nalada vuci
>svetu. .....
Ha ha ha. To je prave velky omyl. To jedine, v co vsichni doufali bylo,
ze se Dubcek s Breznevem dohodne, ze mu to vysvetli a vojaci zase
odtahnou: Vzdyt my chceme jen zit v klidu, nikoho neohrozujeme.
Vsichni si predavali varovani - hlavne nezasahovat a
nedrazdit je, nedat zaminku ke strelbe. Nejak tady nenachazim jedinou
podobnost se soucasnym Srbskem.  Snad to, ze VELMI male procento Srbu
by chtelo taky zit v klidu a nikoho neohrozovat.

>Nejlip to vystihl muj sestnactilety syn : " Je to jak mezi fetakama.
>Neni dobrych a spatnych. Maximalne si je muzes rozlisit na vetsi a
>mensi dacany a to jeste ne vzdycky. "
Velmi presne. Co s nimi? Nechat je, at se povrazdi, kdyz se neumi
normalne domluvit?

>Mikovo rozlisovani na republikany a komod^ury nesouhlasici a ostatni
>demokraticky svet souhlasici, je typicky stadni projev a absentujici
>attribut uvahy a zvazovani.
>Kdo si dela nazor z masovych sdelovacich prostredku, at jiz Novy ci
>DeutscheTV, pak je jeho nahled logicky masovy.
To nepopiram. Ale lidi, co jsou schopni prijit s necim novym a skvelym,
neni ani jedno procento. Myslim, ze my dva k nim taky nepatrime.

>Armada zamorske zeme ?
Jo, bohuzel zamorske.
>Proboha to prece nemyslis vazne ?
A kdo tam (a nejen tam) vzdycky v nejvetsim poctu nasazoval krk?
Modre barety nejsou zadny narod. Americani se nechali vmanevrovat
do role svetoveho policajta. Policajti jsou oblibeni snad akorat
tady v Nemecku, jinak asi nikde na svete. Protoze kazdej hajzl, co mu
polisi zatrhnou jeho smelinu (popr. vrazdeni), se hlasite vzteka,
a tim stekotem se kolikrat zblbnou i normalni lidi, kteri misto
pocitu sucha a bezpeci, citi litost k tomu chudackovi vrahouskovi.

>A Chorvatskou genocidou snad nikdo neargumentuje jako omluvou, ale
>jako jednim z mnoha duvodu proc neverit.
>Bohuzel to neni ani zdaleko duvod jediny.
Cemu neverit? Milosevic se bud bude snazit zatrhnout vrazdeni, nebo
dostane pres hubu. Nikdo se ho nesnazi presvedcit, aby mu veril.

>Miku, prosim te uved mi jedinej zdroj, kde nektery Srb, ne srbsky
>Sladek, vyslovil Velke Srbsko jako politicky cil.( Tim netvrdim, ze
>to teni jejich teskliva vzpominka jako treba u Polaku Ukrajina )
Kdyz se v Mnichove v roce 1938 podepisovala dohoda, nikdo se nezminoval
o vlajkach s hakovymi krizi od Gibraltaru po Vladivostok. To bylo
potreba vyresit otazku sudetskych Nemcu. Pak uz bylo malem pozde.
A jak tomu vsichni radi verili, hlavne kdyz se nackove nasyti nekym
jinym.

>je obnova Velke Albanie v puvodnich hranicich z doby
Ano. Jsou to jedni vetsi ubozaci, nez druzi. Nevim, jestli sem byl
jedinej, co to slysel, ale NATO chce jen zabranit vrazdeni a ne
pomahat vzniku velke Albanie.

>Prestoze Kosovce vyhaneji lide v uniformach, z devadesati procent to
>nejsou lide podlehajici oficialnimu vedeni. Jako protivaha tlaku a
>vladnich struktur rabovanim a nasilnostmi. Milosevic neprizna jejich
>existenci, ani svuj nevliv na ne, jelikoz by silne oslabil svou
>pozici.
Ne. Protoze je to krivak, ktery zaslouzi sibenici. Uz jen tim, ze
neposle tu radovou armadu, aby ty bojuvky zpacifikovala nebo se o to
aspon pokusila. Kdyz mu jde v dobe narodni katastrofy o pozici...

>inzultativni svar s rodici, manzelkou, ci detmi. Pak obejdete sousedy
>a vyzpovidejte je, co si o tom mysli. Shledate, jak tezce jsou mimo
>misu. A to jsme my. A TV ?
Sousedum to bude vetsinou putna. Soused, kterymu na Tobe a Tvy zene
zalezi, Vas posadi ke stolu a zkusi se domluvit. Kdyz to neklapne,
az do rozvodu (i potom) se bude starat, aby byl mezi vami aspon klid.
Kdyz ho za to posles do riti a zkusis manzelku zabit, nakope To prdel.
No a ty zacnes samozrejme hlasite rvat a vsude budes roztrusovat,
co je to za hajzla. I kdyz mas treba pravdu v tom, ze ta manzelka
je pekna ku**a. (Sorry za vsechny sprosty slova.)

>pro zmenu nemluvilo vubec. Nesmirna skoda je kazdeho zivota, proto
>tim jen chci rici, ze si radeji se soudem pockam, az budu vic vedet.
>Televize potrebuje divaky a vi, jak je ziskat.
Velmi rozumne. Zkusim to taky. :-)
Mike