Serwery newsow w cz. a sk.

chomik chemik1 at polbox.com
Tue Oct 5 21:17:19 CEST 1999

On Oct 5, in Subject: Re: Serwery newsow w cz. a sk., Radim Kunz wrote:

> ????
> Cestina je foneticka, jak se to pise, tak se to cte.

Ano to vim, ale rekni mi proc kdyz sem mluvil z clovekem od vas to sem
malo co rozumel protoze uzival divnych slov a mel divnou gramatyku. A
nebyl to nejakej zul ale normalni student.  :)

Bylo to jako nejakej "kriminalni" jazyk :))

W knihach mate jiny jazyk.

Ja cesky jazyk znam dobre ale jen pasivne. Povim vic. Cestina je muj
materskej jazyk. Zacal sem drive mluwit cesky jak polsky, bo moja mama
neumela jeste polsky. Jako dite jeste sem hovoril cesky a cetl ceske
knihy. Ale potom sem prestal uzivat cestiny a sam vidis do jakeho
stavu sem po par letech dosel :(

Na cesky usenet chtel sem proto, abych mohl psat cesky a pripomenout
si ten jazyk. Jak tu pisu na vasi skupinu to pripominam si za kazdym
majlem vice slov. Pripominam si cele vety a "wyrazenia" :)

Nejde o to ze je neznam, ale ja je normalne rozumim kdyz ctu nebo
slyszim ale kdyz chci neco zapsat tak mam w hlavie "cernou diru". A
jak pisu to mi automaticky wchazeji polske koncowky atd. :)))

> Jenom nemame cz,rz,sz, a,e s ocasem, o s carkou, a skrtnute l.
> Zato mame hacky a carky, ale ty vymyslel Hus uz v 13. stoleti.

Asi ne w 13 ale v 14/15 :)

U nas taky chteli psat z hackami na "sz", "cz"... a carkami na
oznaceni dlouhych "a", "e", "o" itd., ale protoze tu gramatyku napsal
protestant tak to neproslo.

> Nepochopil jsem, kdy pisete cz a kdy pisete c s teckou.

"cz" piseme na oznaceni ceskeho c^ ale c neni s teckou ale z carkou -
je to neco jako velmi mekke "t" ale neni to ceske "t'". Asi to
bude jako "ts'". Sou to jine zvuky.

Ale kdyz chces z teckou to mozna ide o "rz"//"z s teckou", ktere se
mluvi tak samo - jako ceske "z^". To jest proste: tam kde v cestine
pises "r^" tam v polstine "rz", a tam kde v cestine "z^" tam v
polstine pises "z s teckou" :)

> U nas pokud se pripojujes po 21. hodine, v sobotu a nedeli, tak
> mas hodinu priblizne za 12 Kc  (1.2 zl)

Oooo! 8-()

Ale napis jeste kolik te stoi hodina w normalnim case ;)

> Ceho ?

Nektery lide jak diskutujou o politice a nabozenstvi tak mohou byt
oprawdu nebezpecni! A nejenom w internete ale taky v realu.

A pokud ma nekdo strach, tak si to jmeno vymysli.  :-))

Snad nechces abym lhal?

> Radim

hej

chomik

\ \.  ./ /    |  Ej horylko z buraka      |
/  _--_  \    |  robisz z mene duraka...  |
/\      /\    chemik1 at polbox.com on an i686