Serwery newsow w cz. a sk.

Tibor Turcan ttibor at mail.viapvt.sk
Thu Oct 7 06:41:42 CEST 1999

Od: chomik <chemik1 at POLBOX.COM>

> Znam velmi mnoho takovych lidi. Sice vetsinu ne osobne :)

> To je pravda, moj brat sedi uz mnoho let v Nemecku a mnoho innych lidi
> z mojej rodiny a znamych jelo do Nemecka na delsi nebo kratsi pobyt
> jen kvuli penezum a dobremu zivotu. Normalni lidi nezajima politika.
> To znamena zajima ale na prvnim miste je jeich osobni dobrobyt. Jen
> jak nekdo nema sanci na polepseni sveho postaveni tak se z nej dela
> zurivy politik.

Podla mna mozno ludi rozdelit na dobrych a zlych, poctivych a nepoctivych,
cestnych a podvodnikov. Ze medzi komunistami prevladali podvodnici, je
samozrejme, najme ku koncu komunizmu. Niektori tam ale sli koli idealom,
koli budovaniu niecoho krajsieho, koli peknym spomienkam z trati mladeze a
podobne. Nemali moznost porovnavat, nemali moznost komunikovat s inymi
ludmi. Je nezmysel ich teraz vsetkych zatracovat.

Uz som ale dost od temy tejto konferencie, do ktorej by este tema slobody
pisania na internete patrila ale dalsia politika to uz radsej na ten
cs-club, alebo aspon podla mna zaujimavejsiu konfrenciu sme-l. Tieto dve
konferencie maju z velkej casti aj totoznych pisatelov.

> Z takovymi tvrzenimi sem nigdy nesuhlasil. Jsou hnusne a nekrestanske.
> Takove nazory to mel Hitler a Stalin :((

> Jak zafunguje ten listserwer tak to tam mozna napisu :)
>
> Ale ted uz mne asi Ross tam nezapise ;)

Zapise. An sa hada, sem tam svojsky zabavne uraza, (ty vemeno, .... ) ale ma
aj zaujimave nazory a da sa s nim podebatit a aj ja sa s nim vo vela
nazoroch zhodnem, akrem jeho radikalizmu a fasizmom zavanajucimi praktikami
riesenia niektorych problemov. Az taky podraz, ze by ta nezapisal neurobi. A
tiez sa pri debatach nemusis nicoho obavat.

> Tak to neni zadna konference ale klub vzajemne adorace ;)

Nie je to len nadavanie pre nadavanie. Su to skor take perlicky a celkom aj
zabavne vyrazy, lebo casto pouziva take netradicne nadavky a na druhej
strane, aspon ja si myslim, vzdy je to spojene trosku aj s usmevom.

> To nikdy si neslysel np. o donaseni do zamiestnani, nebo do uradow,
> nebo do prokuratora ?

Nie. Od padu komunizmu nie. Aspon za Internetove debaty nie. Nejake naznaky
sem tam, ale k praktizovaniu, to myslim si ze by bolo prilis velkou hambou
niekoho takto za nazor postihovat. To je nezmysel. Postihovet je treba za
konanie, ciny. Nie za nazor. Ak na zaklade nazoru sa vykonaju ciny, to uz je
ine, ale aj vtedy postihovat za ciny a nazor oznacit za zly, nebezpecny,
protiludsky a podobne, ale len za nazor netrestat. Nie sme komunisti ani
fasisti.

TTibor