Internetová média s potěšenou zlomyslností citují slova zakladatele Wiredu Louisse Rosetta při příležitosti prvního čísla časopisu Wired (březen 1993!): "Digitální revoluce se prožene našimi životy jako bengálský tajfun (…)". Ano, i existence Wired Ventures se ukázala být právě tak působivou a právě tak pomíjivou jako onen tajfun; z původních plánů na "impérium" zbývá časopis poslušně podřízený megavydavatelským plánům a online aktivity budou postupně integrovány do Lycosu.
V čem byla chyba Wiredu, že na rozdíl od ostatních úspěšných vlastně odchází jako poražený? Domnívám se, že právě to, co tak často postihuje pionýry - to, že kdysi vlastně vše vymyslí, jsou průkopníky a v jisté době jsou velice vpředu, jim dává pocit, že budou nejchytřejší navždy. Zbavuje je neustálého hledačství a soupeření - vždyť první tři roky neměli žádného konkurenta, jen přesvědčovali samotný trh, že to je dobrý nápad. A až zjistili, že trh jejich nápad přijal a posunul se někam jinam, bylo už pozdě. I časopis Wired, byť se jedná stále o graficky skvostné dílo, uvázl na mělčině. Obor, kterému se věnoval, se totiž za pár let rozšířil tak, že aby jej mohl dnes celý postihovat (jako tomu bylo v začátcích, když mu skutečně neuniklo nic zajímavého z branže), musel by se stát "příručkou k použití zeměkoule", jak zní jiný vtipný slogan. A jako takový by musel nutně rozpliznout, začít být zkratkovitější a povrchnější, a ztratil by svůj skvělý vzhled do řady věcí. Bohužel, právě takovým se Wired stal - ač je to pořád silně nadprůměrné médium, se vzrušivostí jeho prvních let už to nemá nic společného. Je ovšem nutné dodat, že Wired Digital zase nebyl prodán za úplný pakatel - jeho majitelé získali 83 mil. USD v akciích Lycosu; zklamání původních tvůrců Wiredu (Rosetto+Metcalfe) je takové, že firmu naprosto opouštějí a budou maximálně jejími externími poradci.
Povinnost neustálých adaptací jako doslova "povinné firemní motto" můžeme sledovat i u dalších úspěšných: zkuste chvilku sledovat, jak se neuvěřitelně a neustále proměňuje Yahoo, Amazon, nebo koneckonců i firmy jako Netscape či Microsoft v oblasti Internetu. A můžeme si to ověřit i doma, kde příkladem firmy, která nutnost neustálého vývoje chápe asi nejlépe a navíc to dovede realizovat, je známý Seznam. Když vstoupíte do byznysu, který teče jako řeka, musíte téci s ním, jinak vám uplavou peníze; když ale vstoupíte do tajfunu jménem Internet, musíte doslova letět.