Časy se ale mění. Příchod Windows 95 odstartoval velké tažení her a multimedií. Herní průmysl se rozrostl do gigantických rozměrů, ve kterém se točí ještě více peněz. Rozpočet na jeden titul se blíží rozpočtu levnějšího filmu a nezřídka se pohybuje v milionech dolarů. V neposlední řadě se změnil pohled na hry, již to není jen zábava pro pár jedinců, ale pro doslova pro každého.
To si uvědomil i Microsoft a zabudoval do Windows NT podporu pro rychlou práci se zvukem a především grafikou. Souhrnně se tato sada technologií nazývá DirectX. Do prodejní verze Windows NT byla zabudována verze DirectX 2. Vývoj se nezastavil, a tak lze instalací Service Packu 3 získat třetí verzi DirectX. V poslední době se objevuje stále více titulů, které vyžadují DirectX 5 či dokonce DirectX 6. Dle vyjádření Microsftu se však podpora pro další verzi DirectX do Windows NT 4.0 nepřipravuje. Novější verzi DirectX budou obsahovat až Windows NT 5.
Komu se nechce čekat, může si (bez záruky) vyhledat na adrese http://ftpsearch.ntnu.no/ soubor nt4dx5.zip.
Dalším oříškem může být testování verze operačního systému vlastní aplikací. I to lze v mnoha případech obejít, a to spuštěním souboru SUPPORT\DEBUG\I386\ Setwin95.cmd z instalačního CD Windows NT.
Závěrem lze říci, že v herní oblasti je třeba Windows NT ještě v mnohém vylepšit. Jak se tohoto úkolu zhostil Microsoft uvidíme za pár měsíců ve Windows NT 5.