Živě
o počítačích
a Internetu

Aktualizace:
28. 10. 1998 14:45

Seznamte se s Terezkou -  Avatar na www.SHOP.cz pomáhá při nákupu
Seznamte se s Terezkou - Avatar na www.SHOP.cz pomáhá při nákupu

Hledání na Živě
Kategorie
Ekonomika
Grafika
Hardware
Internet
Jedno PC povídalo
Rozhovory
Servis
Sítě a komunikace
Software
Tipy a triky
Události
Veletrh
Windows 98
Windows NT

INECnet... pevné linky 28,8 a 33,6 kbit/s výhodně

Živě
Články za týden
Vyhledávání
Rozšířené hledání
Nejčtenější články
Soubory
Testy poskytovatelů
Ankety
Autoři
Reklama na Živě
Kontakt na redakci
Hledáme autory!
Statistika přístupů

Přidat aktivní kanál
Přidat zprávy na aktivní plochu

Computer Press
Vltava - prodej knih
Ucho - prodej CD
Travel Press
Titulní strana
Computer
Computer Design
Connect!
GEOinfo

20. 9. 1998 13:09 - Jedno PC povídalo
tisk článku
pošli článek e-mailem
Nemáte rádi reklamu na Internetu? Možná ji budete jednou rádi vyhledávat.

Aktuální články
Jiří Hlavenka: Proti reklamě nejen na Internetu je nemalá averze - zákazníci jsou dnes přesvědčeni o tom, že jim nic nepřináší, že je obtěžuje a že tak činí vlastně za jejich peníze (stejně ji nakonec zaplatí, protože je započtena v ceně produktů). Tento alespoň zčásti pravdivý názor se nepochybně nebude měnit, ale přesto si možná uživatelé na Internetu reklamu oblíbí.

Americká firma CyberGold oznámila, že si nechává patentovat technologii, která umožní, aby byli uživatelé za prohlížení reklamních bannerů placeni, a jejíž podstata je zejména v tom, jakým způsobem odchytává různé "falešné klikání", jako je puštěný robotek atd. Samozřejmě se jedná o haléřové platby, ale jde zde především o pocit, že z té reklamy aspoň něco mám. Nejedná se o úplně novou ideu a zkušení internetoví programátoři samozřejmě namítnou, že udělají tak chytrého robotka, že jej žádný software neodchytne a že si naklikají majlant - ale kdo ví.

Zmíněné oznámení vyvolalo docela bouři v internetové reklamní komunitě - kupodivu ani ne kvůli tomu, že by koncepce byla zcela nesmyslná či nerealizovatelná, ale spíše o to, že se ji někdo pokouší pokrýt svým patentem. (Patent je zatím pouze přihlášen a tak jako u každé přihlášky probíhá podrobné zkoumání patentového úřadu; znalci ale tvrdí, že je dobře vypracovaný a že může být uznán).

Odhlédneme-li od realizovatelnosti, je vznik takovéto technologie přirozený. Na Internetu je totálním pánem uživatel, pro kterého je každý web "stejně daleko" - a i vzhledem ke stavu technologií a jejich snadné přizpůsobivosti vznikají nesmírně vyrovnané nabídky (vyhledávací služby, média atd.), takže se naskýtá otázka, jak vůbec lze přetáhnout návštěvníky na svůj web. Již dnes na těchto webech nalezneme spoustu soutěží a jiných lákadel, ale to jsou stále podněty zasahující maličké procento návštěvníků; a i nepatrná platba (např. 10% z ceny, kterou zaplatí inzerent) by mohla být tím největším argumentem pro milióny lidí a jejich přesměrování na používání jiného vyhledávače nebo čtení jiných internetových novin. (Poznámka: asi nejzajímavější diskuse k tomuto tématu je na http://guava.ease.lsoft.com/SCRIPTS/WA-GUAVA.EXE?A1=ind9808e&L=i-advertising#4).

 
Předplaťte si Computer ještě dnes!

 

Živě si právě čte 229 lidí


Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.0

Copyright Computer Press, 1998 
Technické řešení copyright Altair, 1998