INN news

Magdalena Smolenova smolenova at mvax.uakom.sk
Mon Jan 10 15:37:39 CET 1994

Date: Tue, 4 Jan 1994 18:28:48 +0100 (MET)
From: Petr Skoda <skoda at sunstel.asu.cas.cz>
Subject: Re: INN news
To: net at cs.felk.cvut.cz

On Tue, 4 Jan 1994, Petr Skoda wrote:

>Je INN jednodussi na spravu a instalaci nez c-news + nntp1.5.11 ?
 INN je hlavne rychlejsi a setri cas procesora, jeho vyhody su badatelne
najma u rozsiahlych news serverov.
>Me osobne pripada ze 90% veci v C-news je pro UUCP a zbytecne to vse
>komplikuje, pokud chci na Internetu pouzit NNTP. To asi hodne lidi od
>instalace news odradi. Ale zase cist vse dalkove pres modem je horor.
 INN ma tiez moznost pouzit na prenos UUCP protokol.
> [...]
>IHAVE (primy posting je vetsinou zakazany pro lidi z cizich domen) a pripadne
>zkusenosti z newsreadery ?  Ja jsem pracne zkusil NN, ale navzdory chvale
>je to znacne nelogicke k ovladani. Jsem v oblasti NEWS novacek a po
>nekolika bezesnych nocich u Suna mam chut se na cele NEWS vykaslat, protoze
>se ani neda zapamatovat, kam se ukladaji ruzne statisticke hlasky, kde
>jsou demoni pro cron, jak se maji spoustet. ATD... :-(((
>{ i kdyz se mi
>podarilo uspesne poslat dotaz do comp.sys.sun.hardware a dostat odpovedi,
ale uz jsem zase zapomnel jak to zopakovat, co kdy volat, jake
>soubory vymazat ...}
>
>Verim, ze system psany pro internet s vlastnim NNTP
>musi byt mnohem
>konzistentnejsi a snazsi na spravu (to se aspon o INN tvrdi). Je to
>pravda ?
 Ak sa vsetko spravne nakonfiguruje, potom ostava uz malo roboty pre
spravcu. Avsak tych konfiguracnych suborov je niekolko a treba si najprv
nastudovat, co presne maju obsahovat. V INN baliku su dostupne podrobne
manualy a tiez textovy subor INSTALL.INN, ktory odporucam pred vlastnou
instalaciou tiez prestudovat.
Po nainstalovani INN pracuje v systeme nntp server, vola sa innd, ktory
prebera prichadzajuce clanky z nadradeneho news servera a zatrieduje ich
do newsgroup. V cron-e
je uloha news.daily, ktora vyhadzuje clanky s uplynutou expiracnou dobou
(teda zastarale clanky) a spusta sa len raz za den a dalej je tam uloha
nntpsend, ktora sa spusta niekolkokrat za den a vysle vsetku postu, nazbieranu
pocas casoveho intervalu medzi dvoma nntpsend ulohami, z lokalneho
news servera do nadradeneho news servera. Uloha nntpsend moze tiez posielat
clanky do dalsich podradenych nntp serverov.
>Diky za ochotu (jiste to bude zajimat i vice lidi -- nebo je instalace
>NEWS tak snadna, ze nema cenu o tom mluvit ??)
Instalacia news servera je lahka len vtedy, ak sme oboznameni s problematikou
a na nu je treba si vyhradit aspon nejaky studijni cas. Vela sa da dozvediet
aj z clankov, zaradenych do newsgroup news.*

Ak si nainstalujete INN alebo C-news, este nemate vsetko. Treba si vybrat
z bohatej ponuky newsreader-ov. Nasi uzivatelia si oblubili TIN alebo XRN.
Ich instalacia je uz velmi jednoducha.
Pre toho, kto sa zaujima o instalovanie nntp servera alebo clienta, odporucam
precitat si zopar clankov pristupnych na FTP serveri nic.uakom.sk v katalogu
pub/netinfo/news.
Ospravedlnujem sa za moju neskoru reakciu na clanok pana P. Skody, bola som
na dovolenke.
Pozdravuje 				Magda Smolenova

----------------------		e-mail: smolenova at uakom.cs
UAKOM SAV, Severna 5		 phone:  +42-88 753207
97400  Banska Bystrica