IP Routing pres RAS

Petr Simek petrsi at entu.cas.cz
Wed Jul 26 11:25:08 CEST 1995

> SAMOZREJME platime za pripojeni cele site, proto to /routing.

Tak to jsem spatne pochopil - omlouvam se.

> Jak jsem vyrozumel, problem je v tom, ze NT nepodporuji dynamicky
> routing a staticky zapis do tabulek je problematicky, protoze nam
> server na strane CESNETu prideli vzdy jinou adresu a vubec routovaci
> tabulky jsou na NT nejake divne (nulove adresy, adresy 224.0.0.0,
> obcasna nemoznost jakokoliv zmeny nebo zruseni apod.)

Nulova adresa je dost dulezita - znamena 'default route' cili smer kam
to ma hodit kdy nevi kam s tim (nema dotycnou sit v tabulkach).
224.0.0.0 jsou multicast adresy. Vas problem asi nepujde vyresit statickym
nastavenim protoze se pripojujete pokazde na jiny port na TS. Musite
donutit NTcko aby minimalne posilalo RIPy (routing ven vyresit pomoci
static routes na NTcku), nebo nejlepe aby si sve routovaci tabulky updatoval
pomoci RIPu.

> Samozrejme, ze to jde pres UNIX, ale co kdyz CHCI pouzit NT server!
> Rad by proste vyuzil NT 3.5 (3.51) server jako gate a router nasi site do
> Internetu.
>
> Vite vubec nekdo o nejakem pocitaci, ktery takto funguje? Pouziva
> Microsoft taky Solaris nebo SCO UNIX?  :-)

S pozdravem