Srovnani NETSCAPE a MOSAIC pro MS Windows

Zdenek Maruna maruna at vc.cvut.cz
Wed May 3 09:57:20 CEST 1995

>Ja osobne davam prednost Netscape zejmena proto, ze zobrazuje okamzite
>vsechno, co zobrazit dokaze. Tedy clovek si muze cist zacatek dokumentu,
>zatimco jeho konec teprve prichazi po drate. Druha prijemna vlastnost j
>moznost kdykoli prerusit komunikaci. Obe dve tyto schopnosti vyrazne
>urychluji praci s WWW.

S uvedenym souhlasim, plati i pro Windows verzi. Mosaic mel driv
preddefinovane hezci kombinace fontu pro zobrazeni dokumentu, ale od
predminule verze (s Bold fonty pro normalni text) se to vyrazne zhorsilo. Je
to vsak mozne dodatecne predefinovat. I tak se mi vic libi vzhled stranky
tak jak ji zobrazi Mosaic.

Preruseni natahovani dokomentu v Netscape probehne bez problemu, zatimco u
Mosaicu to casto spusobi naruseni spoluprace Mosaicu s Winsockem, takze se
Mosaic musi restartovat.

Netscape umi dnes prakticky vse co umi Mosaic a navic dalsi rozsireni HTML,
ktere si autori vymysleli v rozporu s vyvojem normy HTML3. Nekdy je to vsak
docela hezke.

Netscape dnes existuje jak v 16 bitove tak v 32 bitove verzi. Mosaic pouze v
32 bitove.

Osobne pouzivam oba programy. Tam kde je horsi spojeni pouziji Netscape. Pro
mista s lepsim spojenim Mosaic.

Zdravi

Zdenek Maruna

ICSC-VC CVUT                           maruna at vc.cvut.cz
Zikova 4                               tel: **42 2 2435 3306
CZ 166 35 Prague                       fax: **42 2 311 7529