Osud teto konference ( was Re: Dodrzujte prosim Subject)

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Fri May 5 15:05:19 CEST 1995

Mozna to stoji za vic nez dva radky.
Subject ma usnadnit cteni. Pri dodrzovani konvenci (zatim neformalnich)
by se dalo nasadit automaticke trideni. Myslim, ze FW: a Re: je trochu malo.
Osobne bych si rad neco precetl a podiskutoval o tom, jak psat subject dobre
a snadno. Jasne, ze nikoho nelze donutit, aby stravil nad subjectem stejny
cas jako nad zpravou, ale veci by to prospelo.

 Nemam zadne zkusenosti s knihovnictvim, ale nedalo by se uvazovat
o nejakych jednoduchych tezaurech. Bez naroku na uplnost a spravnost,
(linux, Windows, email, news, security, tcpip, software, internet-tools,
internet-sources, html, hardware, LAN, literatura, nazory, aktuality).
Omlouvam se za czenglish, ale takhle mi to vychazi celkem usporne.
Tohle jsem opsal ze sve struktury folderu, kam postu rucne zatriduju.
Jasne, ze to je SUBJECTivni, ale pro tu automatiku by to bylo lepsi nez nic.

Mate nekdo zkusenosti s moderovanymi konferencemi? Delaji moderatori jen
filtr nebo taky neco jako indexaci, pruvodni poznamky atp.?
Mozna placu na nespravnem hrobe, net at ... je soubezne dostupny v newsech,
(zatim jsem se nedostal k vyzkouseni) mozna tam jsou automaticky prostredky
k prohledavani dle zadaneho slova. Neprijemne me ale prekvapilo, ze napriklad
archiv net at ... a archivy Win-l@ a pribuznych mi prohledavani dle klicu
neumoznily. (jinak si techto konferenci vazim nejvic a to ze nejmenuju jine
znamena, ze jsem ani v jinych archivech nic nepotreboval)

Samozrejme to trochu predpoklada uzivatelskou ohleduplnost a dodrzovani
nejakych pravidel, ale snad by se s tim dalo vyrovnat.
Alternativni strategii vymyslel jeden muj kamarad: aktualizovany seznam
autoru, ktere stoji za to cist. Pak lze filtrovat na dve hromady,
ale problem subjectu to resi jen neprimo, tim ze kultivovani autori
si s nim vetsinou tu praci daji.

> Stalo by za uvazeni vytvorit periodicky (napr. jednou tydne) posilany
> prispevek o jinych konferencich, kam se maji ucastnici obratit v pripade,
> ze je zajima tema xy pro ta temata, na nez jsou nepatricne dotazy do teto
> konference nejcastejsi.

Neni to nejhorsi napad, i kdyz seznam konferenci v CESNETu existuje.
Problem bych videl spise v jejich kvalite. Myslim ze net at ... ma zaslouzene
vysokou popularitu kvuli sledovanosti a zivosti. Jako priklad fungujici
konference ji skutecne lze jen doporucit. Kazda popularita ma svuj rub
a net at ... by mel pomalu zacit vymyslet obranne mechanismy, bude hur!
Moderovani je zatim snad neadekvatni reseni, nicmene je vubec sance,
ze by se toho nekdo mohl ujmout, pokud by to zacalo byt nutne?

> Proto navrhuji, abychom si pro caste oblasti dotazu pripravili odpovedi
> o prislusne konferenci (prip. jinem zdroji informaci) kam se ma dotycny
> obratit. Takovou odpoved bychom mu poslali primo na jeho adresu bez
> jakekoliv odpovedi na off-topic dotaz do teto konference.
Tohle pravidlo by mimo jine mohlo byt napsano v nejake vstupni informaci
k teto konferenci (aby off-topic dotaz nedostal x rozcilenych odpovedi
od lidi, kteri tohle nebudou vedet). Nevim, ze by seznam pravidel existoval,
ale mozna je to ma ignorance. V te automaticke odpovedi, co clovek dostane pri
prihlaseni myslim nic takoveho neni.

> Osobne jsem schopen a ochoten vytvorit takove informace tykajici se dotazu
> na Windows, Windows NT, Windows 95.

Onehdy nas s kolegou napadlo pokusit se srovnat konference CESNETu podle
prihlasenych lidi a vytipovat si tak pribuzna temata, dalsi krok by byly
statistiky prispevku. Nedotahli jsme to, ale jen co bude cas :-))
Nejsem si jist, jestli specializace konferenci neco vyresi. BTW existuji
WIN-L, WINNT-L atd. (divil bych se kdyby se Lada neozval), mimochodem
nemyslim, ze by byly uplne mimo i kdyz si obcas taky rad rypnu.

Podle vseho jde spis o okruh lidi, kteri konferenci tahnou a davaji ji
image. Podle me zkusenosti jsou casto SCHOPNI odpovedet dotazy z ruznych
okruhu a v zasade se to o nich vi, takze za nimi dotaz prijde tam, kde
jsou prihlaseni, topic netopic.

Priznam se, ze by me nejvic mrzelo, kdyby se dotycni zacali z konference
odhlasovat, protoze pro ne prestane byt A) zajimava B) unosna.
Docela bych v tom pripade uvital vcasne varovani a zachranne prace.

Martin Postulka