CESNET je financovan Conetem :-)

Jan Korycan Jan.Korycan at axpsu.fpf.slu.cz
Sun May 21 15:39:13 CEST 1995

On Sat, 20 May 1995, Stepan Kasal wrote:

> Pokud jste pouze pouzil slovo "nejvetsi" a neuvedl procenta, mohu Vam
> klidne namitnout, ze je rovnez nesporne, ze "nejvetsi" vydaje ma
> CESnet s vysokymi skolami.  Pokud byste si pral tohle zvratit a chtel

  Ale ja nemam v umyslu tohle ani v nejmensim vyvracet. Naopak tohle _je_
  nesporne. Vzhledem k tomu, ze skoly neplati za pripojeni nic, ma
  provozovatel CESNETu s nimi pouze vydaje. Ja pouze tvrdim, ze tyto
  vydaje nejsou to jedine, co ministerstvo financuje.

> byste, abych na Internetu uzkostlive pocital stazene megabyty, abych
> neprekrocil limit katedry, tak by to byl velice padny argument pro
> to, abych zdrhnul k nejake firme, ktera megabyty nepocita.
> (Mimochodem, musi si systemaci v COnetu davat majzla, aby nestahli
> par megabytu navic, jako jejich zakaznici?)

  Nemusi. Systemaci COnetu maji dost rozumu v hlave na to, aby netahali z
  Inetu zbytecne ptakoviny, ktere pak stejne smazou.

  MILUJI VERZALKY ;-)

> Nepochopil jsem, jak chcete vyvratit tvrzeni CESnetu, ze statni
> finance jdou pouze na potreby vysokych skol. (Pokud si budete

  Ja jsem pro zmenu nepochopil, jak chcete vy toto tvrzeni dokazat.

> stezovat, ze nemate moznost nahlednout do hospodareni CESnetu, budete
> mit plnou pravdu. Vsak take nevim, kde jste vzal opravneni k tomu,
> abyste cinnost CESnetu kontroloval.)

  Kontrola cinnosti CESNETu je asi tak to posledni cim bych se chtel zabyvat.

  Vy ovsem zrejmne take nemate moznost nahlednout do hospodareni CESNETu,
  takze stejne jako Vy, ani ja nevidim duvod, proc bych mel vase argumenty
  akceptovat.

> Je dobre, ze jste to uvedl, dekuji Vam.  Ja jsem studentem a
> zamestnancem MFF UK v Praze, spravuji Novell na KSVI (to je cosi
> jako Katerda didaktiky informatiky). Nemam zadnou jinou vazbu na
> zadneho Internet providera, nez tu, ze nase skola je pripojena pres
> CESnet/PASnet (sam nevim pres koho, mne do toho nice neni).

> To je smutne, ze nejsem odbornik a tak slepe duveruji tomu, ze CESnet
> nepodvadi.  Kdyz si nekdo o nekom jinem mysli, ze jedna protipravne a
> tim ho poskozuje, tak by ho mel zalovat, nebo tu demokracii spatne
> chapu?

  Hmm, a koho by jste chtel zalovat ? VC CVUT nebo ministerstvo ? Ja se
  priznam, ze to tedy opravdu nevim.
  BTW: U nas je demokracie ?

> Aha.  Tak to ja nebudu uz v zivote spolupracovat s zadnou _komercni_
> _firmou_, protoze mam s hospodarenim _komercnich_firem_ spatne
> zkusenosti.  Ja totiz slysel, ze nekde koupili strasne silny stroj,
> ktery mel nevim kolik pameti (>100MB) a ctyri Alfa-procesory (nevim,
> co to je, ale urcite to bude sila) a ted jim to tam funguje jako
> _print_server_ (byt pro nejakou *strasne* silnou barevnou tiskarnu).

  Unikl Vam jeden maly rozdil: ta firma si to zaplatila ze svych penez,
  at uz si je nakradla, poctive vydelala, nebo cokoliv jineho,
  zatimco univerzita z kapes danovych poplatniku. Chapu, ze Vam jako
  cloveku se stalym platem to asi bude docela jedno, ale firmy a soukromi
  podnikatele budou mit urcite na tuto problematiku ponekud jiny nahled.

> Jinak receno, vazneji: co ma jedna mensi universita a *jedno* jeji
> chybne rozhodnuti spolecneho s CVUT, resp. VC CVUT?

  Tohle mela byt poznamka na okraj. Priste takoveto poznamky budu radeji
  oddelovat dvojitou carou. Omlouvam se, domnival jsem se, ze to bude
  vsem jasne z kontextu.
  Pokud zadna jina univerzita nedela zadna chybna rozhodnutim, pak tedy
  nasemu skolstvi hlasite tleskam.

> Nemam nic proti konci sporu, pokud _ja_ budu mit posledni slovo.
>
> Ale vazneji: muzeme zalozit zvlastni konferenci "CESnet vs. COnet",
> treba u nas na Novellu a tam pokracovat ve flame war.
> (Asi to za nejakou dobu zopakuji v samostatnem prispevku, aby to cetli
> i Ti, co tuhle flame war mazou.)
>
> PS.: prosim neberte si me drzosti jako snahu nekoho urazit nebo
> znevazovat, pouze si myslim, ze nekdy se tak veci snaze vyjasni.
> Rad se omluvim za cokoli, v cem jsem ujel.

  Takove ujeti nikdy neni na skodu - cloveku to alespon procisti mozkove
  zavity.
  S pozdravem

							jk

                      *---------------------------------------------------*
                      | Jan KORYCAN                                       |
                      | Slezska univerzita v Opave, CR                    |
                      | E-majl: John at alfinka.fpf.slu.cz                   |
                      |                              tel.: 0653 - 454 262 |
                      | home  : Pod Cvilinem H/43    tel.: 0652 - 3639    |
                      |         794 01  Krnov                             |
                      | Tak dlouho se chodi se dzbanem pro vodu, az se    |
                      | SCO Open Desktop.                                 |