Pravo a Internet (was Re: HotDog - HTML Editor)

Honza Horesovsky hores at cslab.felk.cvut.cz
Thu Apr 11 09:41:58 CEST 1996

On Thu, 11 Apr 1996 08:53:05 +0200,
Pavel Satrapa  <PAVEL.SATRAPA at vslib.cz> wrote:

>Diskuse na toto tema uz prinesla nekolik velmi osklivych plodu ve forme
>navodu na porusovani autorskych prav a ve "druhe vlne" doporuceni na
>zneuziti vlastnosti postovniho systemu. Navrhuji ji ukoncit.
>
>V kazdem pripade doporucuji VELMI DURAZNE clenum teto konference, aby
>zvazili, jake prispevky vlastne publikuji a PRESTALI ROZESILAT NAVODY KE
>ZNEUZIVANI SLABYCH MIST jakychkoli programu a systemu.
>
>Preji vsem pekny den

No to mne zajima. Tedy nikoli pro ucely zneuziti, ale z pohledu
principu. To je uzus, ze je toto tema tabu, nebo je Inet svoboda, kde
se muze vsechno? Jak je to vlastne se zakony (i nepsanymi) v Internetu?

Pokud je pravda, ze se muze vsechno (krome pornografie v Nemecku...),
co obecne neodporuje zakonum te ci one zeme (ale i tak si nese asi
odpovednost kazdy sam), tak proc nemluvit i o "slabych mistech" atd?

Ja myslim, ze to muze v konecnem dusledku byt ku prospechu, protoze se
o tech slabych mistech bude vedet. To je jako s legislativou v
normalni spolecnosti. Neco je spatne a v novinach se na to poukaze.
Zejmena v oblasti dani existuje spoustu der, ktere jsou obcas
opublikovany a protoze se nic nedeje, nepochybne to leckdo pouzije
jako navod. Ale neda se to prece zatrhnout tim, ze se o tom zakaze
psat...

Ja (taky proto, ze jsem na Inetu kratce) napr. nevim
nic o jeho slabych mistech. Proc nechcete, abych se o nich neco
dozvedel?

-HORES-