TCP maximum segment size a Win NT

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Mon Feb 12 13:10:34 CET 1996

> Mohu to i postavit trochu jinak, problemy maji jenom klienti s Trumpet
> Winsockem pres SLIP/PPP.

Z jineho prispevku vyplynulo, ze nemate pravdu. Ostatne i kdybyste ji mel,
tak Cerneho Petra porad drzi Bill - na obou stranach jsou Windows. Podle
vseho se vsak zda, ze NT maji vazne problemy s fragmentaci, coz je dost
velky nedostatek.

> Videl jsem instalovani Linuxu a divil jsem se, co vsechno musi chudak
> instalator vybrat. Nabizi se treba asi 10 neewsreaderu apod. Ale Samba
> ani LinuxWare se v instalaci nenabizi.

Chapu, ze cloveku zvyklemu z Win sveta na jedina prava reseni pripada ten,
kdo si muze vybrat, jako chudak  :-)
Ale ted uz to opravdu zacina byt flame...

> Na instalaci NT je pekne ze je tak jednoducha a primocara. Kolik lidi
> potrebuje do NT multiprokol router ? Kdyz us to nekdo chce, tak at si to
> stahne a nainstaluje dodatecne. Rozhodne to povazuji za lepsi nez tou
> volbou otravovat vsechny.

Ta argumentace mi pripada nekonzistentni. Ve Win NT neni zarazen
multiprotokol router a je to dobre, protoze si ho kazdy muze v pripade
zajmu obstarat. V Linuxu neni zarazena Samba a je to spatne, prestoze si ji
kazdy muze v pripade zajmu obstarat.

> To je vec nazoru. Podle mne se s NT dostanete rychleji dal a mnozstvi
> volneho SW pro ne dobre roste.

To je presne duvod, proc jsem vlastne psal. Nazor "Win NT se snadno
nainstaluji" tady padl i v nekolika dalsich dopisech. Nikdy jsem to
nezkousel, ale domnivam se, ze je to pravda. S Windows se daleko snadneji
zacina a rozjezd je rychlejsi. V okamziku, kdy se zacnou ukazovat slabiny
a dalsi postup vazne, uz clovek de facto nemuze zpatky.

Vec, ktere se vyslovene bojim, je pristup typu "Kazdy trouba spravcem site
za pet minut. Klikni sem - klikni tam a uz to jede, uz to fici." Ja se
doslova desim haldy lidi, kteri se nebudou namahat cokoli se ucit nebo se
snazit pochopit, protoze spravovat server je prece tak snadne. Staci
kliknout sem - kliknout tam. V Unixu to laik daleko nedotahne. Bude muset
absolvovat nejakou knizku nebo skoleni. Behem tohoto absolvovani se vsak
zpravidla dozvi nejen JAK se to ma delat, ale take CO a PROC vlastne
delat. Ve Windows je motivace k sebevzdelavani mnohem mensi - a to je vec,
ktera mi na nich velmi vadi (hned po narocich na HW).

> Pane Satrapo, necekal jsem od Vas, ze zahajite flame war o operacni systemy
> na zaklade precteni jednoho clanku, a to v jedne z mala rozumnych konferenci,
> ktere jeste zbyly.

Nedomnivam se, ze bych mel snahu zahajit flame war. Proste se snazim
dosahnout toho, aby ctenari byli odolnejsi vuci na prvni pohled snadnym
resenim. Dopis vubec nebyl jediny. Narky na ruzne nedokonalosti NT, ktere
casto konci doporucenim "vase problemy vyresi program XXX za YYY dolaru",
slycham dost casto, prestoze se o tenhle system nezajimam a dolehaji ke
mne vicemene nahodou.

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-5227-374          Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-5100-865          Czech Republic