Firewall

Marek Antos antos at cpress.cz
Fri Jul 26 21:30:08 CEST 1996

At 13:00 26.7.1996 +0200, Matousek Petr wrote:
>Pokud jsem dobre cetl zpravodajstvi, tak MS a NS se dohodly, ze budou
>nove funkce zarazovat do HTML spolecne. Domnivam se, ze tyto dve
>firmy jsou dost silne, aby prosadily libovolnou kravinku jako
>standard i de jure, nejen de facto.

Mozna se mylim, ale ja jsem slysel a cetl neco jineho. Microsoft pry
vyhlasil, ze nadale nebude pridavat zadna rozsireni HTML do sveho browseru,
ktera by nebyla schvalena W3 konsorciem. Reakce Netscapu v dobe, kdy jsem se
o to zajimal, nebyla znama; vypadalo to nicmene jako separatni akce MS.

Osobne se domnivam, ze ze strany MS to byl velice promysleny tah. Na jednu
stranu velmi polichotil W3, ktere se opet vidi dulezitym a pujde MS vic na
ruku, na strane druhe se castecne pojistil proti Netscapu. Nyni je to
Netscape, ktery jedna proti oficialnim organizacim a porusuje standardy a
Microsoft je ten hodny.

Kdybych si chtel domyslet jeste dale, mohl bych tvrdit neco na ten zpusob,
ze Microsoftu dochazi dech v soupereni s NS a doplnovani stale novych
rozsireni a chce si doprat trochu pauzy. Teto hypoteze trochu nahrava i
skutecnost, kterou jsem se dnes docetl v News On 'Net Bajtu - v nove bete IE
3.0 jsou zavazne chyby, ktere se projevuji jak ve W95, tak v NT.

Ale stejne je pravda nekde jinde :-)

S pranim pekneho vikendu,

| Marek Antos                       |   Casopis Connect!            |
| Student                           |   Computer Press              |
| e-mail: antos at cuni.cz             |   e-mail: antos at cpress.cz     |
| WWW: http://www.cuni.cz/~antos    |   WWW: http://www.cz/cpress   |