Podivny koniec list-u dec-l

Marek Antos antos at cpress.cz
Fri Jul 26 21:30:46 CEST 1996

At 12:25 24.7.1996 +0200, Pavel Korensky wrote:
>Omlouvam se vsem, pokud ma zprava obsahuje nejake emotivne zabarvene
vyrazy, >ale jakakoli zminka o zakonech v souvislosti se Siti mi vzdy
nezdrave zvedne >krevni tlak. Zakony a dohled je to posledni co Internet
potrebuje.

Nezlobte se, ale aniz bych se nejak zastaval znameho "nedecentniho" zakona,
jehoz logika se mi velmi nelibi, s timto tvrzenim nemohu souhlasit. Internet
neni nic, co by bylo naprosto mimo bezne soucasti lidskeho zivota a v
nekterych zemich sveta uz se dostavaji ke stavu, ktery ocekavam - Internet
se tam stava beznou soucasti zivota, jako je telefon ci posta a nevzhlizi se
k nemu jako k cemusi nadpozemskemu.

Venuji se Internetu myslim velice intenzivne a velice fandim jeho rozvoji,
ale presto si zachovavam trochu zdraveho rozumu. Mozna se nekteri zaryti
Internauti urazi, ale nemohu se vyhnout paralele s telefonem; i telefonni
site jsou mezinarodni a po svete jsou rozsirene jeste vice, nez dnesni
Internet. Take telefon byl v dobe sveho vzniku trochu exoticka vec, ale
postupne se stal beznou soucasti naseho zivota. Stejny osud podle meho
nazoru ceka i Internet.

Predstava, ze by se na pouzivani telefonu nevztahovaly zadne zakony je vsak
absurdni. Pokud mi nekdo bude bez soudniho prikazu odposlouchavat telefon a
prijde se na to, pravdepodobne z toho bude afera - bezpecnosti svych paketu,
cestujicich po siti si vsak rozhodne jist nejsem. Stejne tak, pokud nekdo
rozesle dopisy s urazlivym obsahem na 450 adres (cislo prekvapive se blizici
poctu prihlasenych v teto konferenci), nebude mi vubec pripadat divne, pokud
ho obet jeho urazek zazaluje; a podobne to citim i v pripade Internetu.

I kdyz je to pro vetsinu starousedliku na Internetu, kteri jsou zvykli na
"stare dobre casy" treba neprijemne, meli bychom si proste zvyknout, ze toto
je komunikace jako kazda jina a vztahuji se na ni stejna pravidla.

S pranim pekneho vikendu,

| Marek Antos                       |   Casopis Connect!            |
| Student                           |   Computer Press              |
| e-mail: antos at cuni.cz             |   e-mail: antos at cpress.cz     |
| WWW: http://www.cuni.cz/~antos    |   WWW: http://www.cz/cpress   |