Privatne adresy

Pavol Svorc svorcp at pp.internet.sk
Tue Apr 1 14:37:01 CEST 1997

Zdravim vsetkych !

Planujem pripojit siet do Internetu (zatial komutovane) a tak by som sa
chcel spytat ako na to, ak by som od providera nemal pridelenu adresu
pre siet. Mal by som len dynamicky pridelovanu IP a trebars Linux.
Dotaz znie: mozem pouzit pre siet adresy z privatneho adresoveho
priestoru t.j.pocnuc 192.168.0.0 ak by som nemal firewall ? Myslim,
ze skor nie, pakety by zrejme netrafili naspat. Opravte ma ak sa
mylim.
A teraz dalsi dotaz: Ako vazne to treba mysliet s bezpecnostou
vnutornej siete ak by bola pripojena komutovane. Je ten firewall
nutny  alebo je nebezpecentvo skor teoreticka zalezitost (odhliadnuc
od nutnosti pridelenia IP adries) ?

S pozdravom
P.Svorc