Privatne adresy

Tomas TPS Ulej Tomas.Ulej at intec.sk
Tue Apr 1 15:28:58 CEST 1997

> From:          "Pavol Svorc" <svorcp at PP.INTERNET.SK>
> Dotaz znie: mozem pouzit pre siet adresy z privatneho adresoveho
> priestoru t.j.pocnuc 192.168.0.0 ak by som nemal firewall ? Myslim,
> ze skor nie, pakety by zrejme netrafili naspat. Opravte ma ak sa
> mylim.

   Skor by som Vam asi doporucil Win95 a napr. WinProxy. Tj. Proxy
server. FireWall nie je prave to, co potrebujete. V pripade proxy je
adresacia napr. 192.168.1.x  spravnou volbou (pre C triedu)

> A teraz dalsi dotaz: Ako vazne to treba mysliet s bezpecnostou
> vnutornej siete ak by bola pripojena komutovane. Je ten firewall
> nutny  alebo je nebezpecentvo skor teoreticka zalezitost (odhliadnuc
> od nutnosti pridelenia IP adries) ?

Vazne, radsej by som to nepodcenoval. V case ked budete pripojeny
ste z INETu pristupny vsetkym, takze v podstate rovnocenne pevnym
pripojeniam... samozrejme mimo routra :)

> S pozdravom
> P.Svorc

-TPS (Tomas TPS Ulej)
sales representative of NETLAB Plus
system administrator of node INTEC.SK
Jilemnickeho 8, 03601 Martin, Slovakia, Europe
tel: +421 842 220061  fax: +421 842 220060  eMail:tps at intec.sk