Postovni protokol

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Mon Apr 21 12:10:02 CEST 1997

On Mon, 21 Apr 1997, Karel Fenz wrote:

> Jak se tady resi postupne hromadeni posty na serveru ? Na prvni
> pohled se to od predchoziho pripadu prilis nelisi ???

Existuje protokol IMAP, ktery to umi. Zachazi interaktivne se schrankou s
doslou postou (inbox), stejne jako s prihradkami, kam si uzivatel muze
(prectenou) postu tridit a ukladat (folders). Na stroji, kam posta
prichazi, musi byt instalovan IMAP server (daemon), na stanici (napr. ty
Woknous) pak bezi program na cteni posty jako IMAP klient. Ze serveru taha
dopisy po jednom, ba dokonce i jen po castech (nezajima-li mne zrovna MIME
attachment, vubec ho nemusim stahovat na lakani stroj). Prectene dopisy
lze po jednom umazavat nebo ukladat do folderu, takze posta se nehromadi -
- tim se to lisi od POP.

Protokol IMAP pouziva program PINE. Existuje pro DOS, Windows i pro Un*x,
je volny, i ve zdrojacich.

Zdravi
                 Bohumil Chalupa