SWITCH podruhe _?

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Mon Dec 8 11:09:33 CET 1997

> "Martin Pohnetal" <marp at ck.ipex.cz> napsal:
> : VICEPORTOVY ROUTER myslim si ze toto reseni asi neni mozne. Predpokladam, ze
> : do PC musite vlozit  tolik sitovych karet, kolik chcete portu. Je zde tedy

    Tohle je sice teoreticky spravna uvaha, ale nepredpokladam, ze nadrh
znel, abyste si udelal z routeru SWITCH-HUB s jezkem karet.

    Zkusim to zrekapitulovat.  Mate-li sit pripojenu do Internetu, stejne
tam mate nejaky router. Zakladem je zjistit, zda tento ma dva interface
pouzitelne "dovnitr", nebo zda je na takovyto stav rozsiritelny nebo zda
jej lze vymenit nebo koupit jiny aby tuto podminku splnoval.

Pokud ano, tak MATE dva segmenty, jestli oddelene nebo ne zalezi na
   tom jak si nakonfigurujete ten router. Na kazdy segment si posadite
   HUB s tolika porty kolik potrebujete a mate co jste chtel.
   Tohle je technicky nejcistsi a pokud takovy router mate pravdepodobne i
   nejlacinejsi reseni.
Pokud ne, je nekolik malo moznosti jak pouzit jen ten jeden segment:

  -> posadit tam dalsi router, ktery to rozdeli (bud s dostatkem sitovych
         karet nebo jen se trema a na segmenty posadit HUBy):
       +normalni (i nevykone a stare) PC
       -cena takoveho PC
       -dalsi fragmentace adresniho prostoru
       -zpomaleni prenosu (i kdyz, do 64kB linky ...)
  -> SWITCH (bud s dostatkem portu, nebo (alespon) triportovy a na vzniklych
              dvou segmentech HUBy)
       + cena (asi nejmensi z tech tri moznosti)
       - oddeluje segmenty od sebe (krome broadcastu), nebrani ale "chtene"
         komunikaci mezi nimi

  -> nejake "VLAN" zarizeni
       podobne SWITCHI, ale muze zabranovat i "chtene" komunikaci
       - cena

    Ktere z techto vsech technicky moznych reseni zvolit ?
Zavisi to na tom, jak hodne vam vadi pripadne takrka nezaznamenatelne
zpozdeni, jak se planujete do budoucnosti rozsirovat a zda tedy chcete
pocitat s tim, ze by zarizeni melo casem byt schopno pripojovat i vic lidi,
jak hodne vam opravdu vadi moznost "chtene" komunikace mezi segmenty. Jako
protivaha samozrejme stoji, kolik do toho chcete (muzete) dat penez.

Pokud nemate "ten spravny" router neexistuje jednoznacne nejlepsi reseni.
Takze budete postaven pred volbu "vlastnosti" x "penize", se kterou Vam ale
asi jiz nedokazeme definitivne pomoci ...

                                            S pozdravem

                                                        Dan

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz