SWITCH nebo HUB _?

Jiri Novotny novotny at ics.muni.cz
Mon Dec 8 11:17:29 CET 1997

> Ojojoj - ono je switch a switch. Spravny SWITCH funguje tak, ze packet
> analyzuje hned jak prichazi hlavicka a k rozhodnuti na ktery port bude
> forwardovan dochazi uz v kratkem case po prijmuti 12 Byte hlavicky.
> Nasleduje forwardovani bez cekani na dokonceni prijmu paketu. To plati
> samozrejme pro porty stejnych rychlosti.

Ono je to cele o hodne slozitejsi, zalezi take na poctu kolizi
v domene -  pokud je jich hodne, pak vami popisovany system cat through
muze byt horsi  a nektere switche pak prechazeji do store and forward
(jak ho zname z routeru) - ale to je dost specializovana debata.
Navic by bylo lepsi dat na servrovy segment 100Mb kartu
a pak uz Vam to vyjde nastejno.

V praxi pak prijde prodavac switchu a predstavi vam switch,
ktery je vybaven mnoha procesory a je trikrat pomalejsi, nez
PC router. Kdyz mu ukazete vysledky mereni, tak se zacne vymlouvat,
ze cat through bude v pristim upgrade ... To se nam opravdu pred
casem stalo.

> Router napred packet sezere cely, rozhodne se a pak ho cely odesle.

Neni principialni duvod, aby pokud pujde opravdu o stejna media
router take nepouzival cat through.

> Zpomaleni odezvy tu je, zvlast v sitich kde chodi packet/potvrzeni
> jako je Netbeui prip IPX.

Myslim, ze se shodneme, ze v kazdem pripade je potreba velmi peclive
analyzovat pozadavky uzivatele jak technicke, tak cenove a zvolit
reseni. Mne se zda (V TOMTO PRIPADE) reseni s PC lepsi, domnivam se,
ze rychlost nebude o moc nizsi, nez by tomu bylo se switchem (hlavne v pripade
ze na servrovy segment dame 100Mb ethernet). Navic muze ten router
segmenty oddelit lepe a v pripade potreby se na nej da nainstalovat
i firewall. Cele to pak pri vyberu kvalitniho PC a dobre instalaci
muze byt stejne spolehlive jako komercni zarizeni (casto toto reseni
je dokonce spolehlivejsi) a bude to o mnoho levnejsi.

Pokud jde no podcenovani vykonu PC, tak jsme merili router na NetBSD,
ktery mel jednu 100Mb ether kartu, jednu FDDI a jednu ATM kartu.
PC melo procesor 133MHz. Datovy proud sel z ATM do ether a FDDI,
a router to v pohode ustihal.

V zadnem pripade nechci podcenovat switche, vim ze je mnoho aplikaci,
kde jsou vyhodnejsi, ale na druhe strane ani neni dobre podcenovat routery.

					S pozdravem

						J. Novotny