Sprava domeny .cz & NIX

Vojtech Vrba vv at dns.terminal.cz
Tue Jun 3 20:55:52 CEST 1997

> Po strance pravni ci fakticke? Ta prvni myslim vypada ze hry, protoze
> neni duvod, aby zajmove sdruzeni pravnickych osob nemelo
> zamestnance,...
>
> Pokud jde o to druhe, je to asi horsi. Presto si ale myslim, ze pokud
> by poskytovatele meli vuli, ani tohle by nebyl problem. Jedna se o
> sdruzeni 11 silnych firem, existuje cosi jako rocni prispevek od
> kazde z nich (desitky tisic korun -- pravda, nemuselo by to stacit) a
> nejaci zamestnanci si myslim budou stejne jednou potreba, ma-li byt
> zabezpecena kvalitni a pritom neutralni sprava toho uzlu.

ichtel bych napsat, ze NIX.CZ ma sveho zamestnance, ktery se stara o provoz
uzlu na Zizkovske vezi. Je placen z prispevku clenu NIX.

> Jestlize vsak ta vule zmenit beh veci neni, tak neni co resit.
> Situace zustane stejna a je to asi dobre, pokud to vsem vyhovuje.
> Podle mych informaci tomu ale tak neni a jsou poskytovatele, kteri by
> uvitali prechod spravy domeny .cz do nezavislych rukou (kdyz uz ne do
> tech jejich, ze).
>
> Dovolim si jeste vyslovit maly odhad dalsiho vyvoje: diskuse v teto
> skupine utichne a  vsechno zustane pri starem. Za cas s tim treba
> zase nekdo prijde a opet se to bude tady ci jinde propirat, ale na
> fakticky stav veci to nema a nebude mit vliv. Nejsme zrejme to
> [...]

O prechod domeny .cz pod spravu NIX.CZ jsem vznesl dotaz na valne hromade NIX a vykonny vybor odvetil, ze o tomto problemu jedna.   Proto bych doufal, ze v teto veci dojde k nejakemu navrhu.
Na druhou stranu (pokud vim), Eunet prijal na psravu domeny .cz jeste jednoho cloveka a situace se trochu zlepsila.
Mimochodem, mohu/li citovat primo slova p. Orsaga, cim lepe a uplneji vyplneny registracni formular, tim kratsi dobu registrace trva. Myslim, ze lide kteri registruji domeny casteji, by nemeli byt lini a ostychat se zeptat se pana Orsaga, cim mu muzo
Podle sve vlastni zkusenosti mohu rici, ze po omto rozhovoru se registrace domen pro zakazniky Terminal Baru byrazne urychlila.

s pozdravem

 Vojtech Vrba
 WAN admin of Terminal Bar: Internet Cafe, Prague
 Soukenicka 6, Prague 1
 e-mail: vv at terminal.cz
 mobil: 0603 429 015