Spojeni INTRANETu s INTERNETem bez TELECOMu

Dobias Ladislav XDOBIASL at electra.felk.cvut.cz
Fri May 2 16:15:29 CEST 1997

> Je ale jiny duvod, proc je soukromy dvoudrat na volnem prostranstvi
> riskem pri vystavbe vlastni komunikacni site - pokud to provedete
> neodborne je velice pravdepodobne, ze vam pri kazde vetsi bource
> shori koncova zarizeni, pokud se nestane neco horsiho.

mohl bych se zeptat, jestli s tim nema nekdo zkusenosti? Tedy:

1) Jak ochranit pocitac spojeny dvoudratem/koaxem s jinym
   pocitacem?
   (napr. nakoupit si do zasoby 10 ethernetek  :-)
   Existuje nejaka ochrana? Optoclen? Kde to prodavaji?

2) Pokud nic takoveho neni, jak levna (draha :-) je nejlevnejsi
   optika?
  (Videl jsem nejaky letak VUKI Bratislava, ale je to uz davno, kde
   2 karty+150m plast.opt.vlakna (asi 50MB/s?) stalo kolem 8000.
   Neni neco jeste levnejsiho?)

A jeste zacatecnicka softwarova otazka:
3) Muze PC s DOSem fungovat, jako "most" mezi optikou a koaxem, kde
   chodi IPX/SPX? A to tak, aby na nem sla delat normalni prace?

   Za nim uz jsou jen max. 2 pocitace - viz planek "domaci site":

                                     "most:"
   nekdy
   internet---(modem)PC(opt)------(opt)PC(koax)---PC(nekdy----PC)
                          150m optiky          Ethernet