Spojeni INTRANETu s INTERNETem bez TELECOMu

Martin Mares mj at k332.feld.cvut.cz
Sat May 3 10:25:29 CEST 1997

Hello, world!

> 2) Pokud nic takoveho neni, jak levna (draha :-) je nejlevnejsi
>    optika?
>   (Videl jsem nejaky letak VUKI Bratislava, ale je to uz davno, kde
>    2 karty+150m plast.opt.vlakna (asi 50MB/s?) stalo kolem 8000.
>    Neni neco jeste levnejsiho?)

   Pro Ethernet se vyrabeji transceivery pouzivajici dvou optickych
vlaken pro vytvoreni point-to-point spoje (10BaseFL).

   Pro Fast Ethernet take prislusny standard (100BaseFX) existuje,
ale jelikoz karty s MII-interfacem se temer nevyskytuji, je nutno
pouzit ethernetovy hub resp. switch timto interfacem vybaveny,
coz neni prilis levna zalezitost.

> A jeste zacatecnicka softwarova otazka:
> 3) Muze PC s DOSem fungovat, jako "most" mezi optikou a koaxem, kde
>    chodi IPX/SPX? A to tak, aby na nem sla delat normalni prace?

   Hmmm... s tim DOSem by asi byly znacne problemy. PC s Linuxem
bez problemu (a lze tam pustit jako jeden proces emulator DOSu).

							Martin