jak se generuje heslo v UNIXu do /etc/passwd

Radim Kolar Radim_Kolar at p111.f66.n423.z2.fido.cz
Mon May 19 10:10:53 CEST 1997

Zdar Jaceke!

 JK> crypt(pwd,retezec) zakoduje pwd podle prvnich dvou znaku retezce, a
 JK> jako vysledek vrati ty prvni dva znaky + vysledek kodovani.
 JK> Takze po crypt(pwd,'ZZZZZZ') vrati 'ZZnejakyznaky', totez vrati
 JK> crypt(pwd,'ZZnejakyznaky'), proto se to tak muze porovnavat, a taky
 JK> vytvaret.
uz je mi to jasne myslel jsem ze crypt je orig. DES sifra (spetlo mne ze mne
prosel des validation test, pote co jsem se podival do jeho zdrojaku a videl ze
nepouziva crypt() ale encrypt() ... ) , ktera se podle vyse uvedenych definic
proste nemuze chovat (je blokova, a neni zrcadlova), zato crypt je takova
modifikace desu - presneji shell nad DESem, ktery vyuziva specialniho chovani
desu pri specialnim zadani.

            S pozdravem,
            HSN [Team OS/2]
--- timEd/2 1.10