DNS ???????

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Mon May 26 14:01:14 CEST 1997

>     Uvazime-li, ze ve stejnou chvili neni mozne zaregistrovat noviny.cz nebo
> hotel.cz znamena to, ze pravidla se meni v zavislosti na neznamych(?)
> faktorech.

Myslim si, ze tim faktorem je cas  :-)
Nota bene nektere domeny jiz byly vysvetleny.

Domnivam se, ze stavajici pravidla jsou docela rozumna. Mozna by stalo za
to pridat k nim jeste nejakou moznost, jak ziskat obecnou domenu. Treba
cosi takoveho, ze oborova organizace s celostatni pusobnosti muze dostat
domenu, jejiz jmeno odpovida danemu oboru. Napr. mi pripada rozumne, aby
lekarska komora mohla dostat bez vetsich problemu lekar.cz nebo rekneme
asociace cestovnich kancelari cesty.cz. Predpokladam, ze neco takoveho v
praxi funguje (viz zminovany hokej), nicmene mozna by stalo za to pokusit
se o nejakou oficialni formulaci.

Neprijemny problem samozrejme predstavuje skutecnost, ze firma si muze
obecny nazev zaregistrovat jako svuj nazev firmy a tim pak ma narok na
prislusnou domenu - viz treba Reality (nebo Internet CZ  :-)

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-5227-374          Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-5100-865          Czech Republic