DNS ???????

Michal Krsek Michal.Krsek at mius.cz
Mon May 26 14:36:41 CEST 1997

> Domnivam se, ze stavajici pravidla jsou docela rozumna. Mozna by stalo za
> to pridat k nim jeste nejakou moznost, jak ziskat obecnou domenu. Treba
> cosi takoveho, ze oborova organizace s celostatni pusobnosti muze dostat
> domenu, jejiz jmeno odpovida danemu oboru. Napr. mi pripada rozumne, aby
> lekarska komora mohla dostat bez vetsich problemu lekar.cz nebo rekneme
> asociace cestovnich kancelari cesty.cz. Predpokladam, ze neco takoveho v
> praxi funguje (viz zminovany hokej), nicmene mozna by stalo za to pokusit
> se o nejakou oficialni formulaci.

Ja bych byl k tomuto dost opatrny. Ono vetsina odvetvi ma nekolik moznych
reprezentantu. Navic bohuzel nikdo nezaruci, ze se to cele nezhoupne
naopak. Tzn. ze firma, ktera ma domenu, nakonec bude delat horsi web nez
ta, ktera ji mit nebude. Primlouval bych se spise za 'zapujcovani' techto
domen. Ona treba domena www.cz byla ve sve dobe dost dobrym zdrojem
informaci. Nicmene dnes bych nasel o dost vic serveru, ktere vypadaji lepe
a vuci Ceskemu Internetu se chovaji podstatne mene macessky (treba seznam
Ceskych zdroju, udrzovany zrovna Pavlem Satrapou :-) ). Navic, prestoze to
IMHO p. Orsag dela pomerne rozumne, se mohou vzdy obevit spekulace, ze
protezuje svoji firmu (ac narod maly, presto zavistivy). Myslim, ze pokud
by spravu domeny prevzal treba nejak transformovany NIX, bylo by to ke
vseobecnemu uvolneni situace.

				S pozdravem
					Michal