Zneuziti site (tomas at neo.cz)

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Tue Sep 2 17:55:38 CEST 1997

>Subject byl "Vyprodej (software, knihy, CD ROM, hry,...)"

>	Zajimalo by me, jestli nekdo dalsi dostal tuto zpravu.
>Podotykam, ze s firmou neo.cz nemam nic spolecneho a myslim ze neni duvod,
>proc by mohli pokladat poslani citovaneho mailu na moji adresu za opravnene.

Ja to dostal taky, ale az po vasi reakci jsem se zajimal o to jak.

Zajimalo by me hlavne, co vam vadilo, jak to porusuje psana ci nepsana
pravidla a co se proti tomu da podniknout.

(Zne)uziti verejne pristupnych adreslistu asi neni postizitelne, respektive
nenapada me, ze by to bylo poruseni cehokoli.
Aspon ze to prislo na jednotlive adresy a nikoli pres konference,
jak byvalo zvykem. Pokud vadi, ze seznam abonentu muze kazdy ziskat dotazem
na listserver, verim, ze jde nakonfigurovat, aby tuhle informaci neposkytoval.
Myslim neco jako v ListServer by Anastasios Kotsikonas
	'set <list> conceal yes': remove yourself from 'recipients' and
		'statistics' listings.

Hromadny dopis na stovky adres mozna porusuje nejaka obecna pravidla.
Aspon matne si vzpominam, ze napr. v regulich EARN.CZ, ktere jsme pro nasi
instituci prevzali a upravili, se vyslovne mluvilo o zakazu retezovych dopisu.
Takze, daji se z podminek jednotlivych provideru vyextrahovat nejaka minimalni
pravidla internetu? O tom, ze by existovalo neco univerzalniho, cim by se
vsichni ridili, dost pochybuju.

Nedavno jsem si korespondoval s nekym, kdo pustil pres nekolik newsovych
skupin podobne oznameni. Dotycny uznal, ze bylo off-topic, ale ptal se,
kam tedy ma inzerci poslat a pokud pry neni kam, k cemu (jemu) ten Internet je.
I kdyz nemyslim, ze mel pravdu, chybely mi argumenty.

Potreba inzerentu udelat pro zverejneni maximum bude vzdy, zaroven si nemyslim,
ze by vsichni, koho napadne poslat hromadny dopis, byli bezcharakterni lumpove.
Takze pokud bude nejaky vystizne formulovany text co nedelat a proc, stalo by
za to jej vhodnym zpusobem zverejnit. Napriklad poslat hromadnym mailem (retezovym
mailem) vsem, minimalne v domene cz.

Martin Postulka