CESNET a peering (was Re: Nepresnosti a opomenuti na Lu

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Fri Apr 10 15:44:34 CEST 1998

Zdravim,

On Fri, 10 Apr 1998, Michal Krsek wrote:

> Ovsem zde narazime na situace podobne te z Netfoce, kdy napriklad jeden
> nejmenovany provider, se kterym mate co do cineni, ma na TEN 34 svuj
> nameserver.

Ono i na tohle by byla moc pekna debata, ktera by mela jiste zajimave
vysledky. Specialne tento bod muzem probrat jak tady, tak primo, jak
chcete. Radost z toho asi mit nebudete. Ukazuje totiz na neporadek prave
una CESNETu.

> Ze by to byla nahoda ? Nebo uz nema ? Pri takovychle konfliktech zajmu (tak
> bych to nazval ja), je tezke neco standardne delat.

Priznam se, ze jsem to cekal. Nicmene ja mluvim o tom, ze se ke
spouste ISP dostavam via svet. Proc si o informace o KRNAPu lezu via
USA (www.krnap.cz)?

> Jinak penize na TEN-34 jsou vazany na konektivitu subjektu zapojenych v
> TENu. Jak se pouziji, je v dost velke mire vec resitelu TENu - coz jsou lide
> z CESNETu i skol.

Sedim u pocitace v TEN-34 a spojeni mam takove, jake mam. Na koho mam
tedy tlacit, aby se to zmenilo? Na Cesnet, to je vtip. Jsem jen clovek.

> Jak uz jsem jednou rikal. Situace se nejakym zpusobem resi, nicmene je
> vazana na kroky, ktere se nerozhoduji na nizsich a strednich urovnich, takze
> to chvili trva. Vas predstaveny Vam pravdepodobne rekne nejake podrobnosti

Libor mi k tomu neni moc shopen rici, neb to je vec politicka a ne
technicka. To je jediny muj nadrizeny, ktery mi muze rici, jak to vypada
se spojenim TEN-34 NIX.

> P.S: A jeste jeden podotek. Kdyz uz akademicka sit je placena z dani ( i
> mojich :-) ), proc by mela poskytovat vyhodnejsi konektivitu ciste privatnim

Coze? Ja mluvim o konektivite z akademicke site kamkoliv a ta by mela
byt pokud mozno nejlepsi. A naopak?
Jelikoz i informacni zdroje na skolach, kterych je cim dal tim mene,
jsou placeny z dani (skoly jsou stale jeste z rozpoctove sfery), pak
nechapu jak muzete takto argumentovat. Proc maji zakaznici jakehokoliv
ISP z CR tezkou cestu na sunsite, coz je server, ktery delame pro
kohokoliv? Mam spocitat, kolik penez to stalo a co slo z dani danovych
poplatniku?

> subjektum ? Podotykam, ze CESNET neni vlastnen nejakymi zlymi kapitalisty,
> kteri si za nasyslene penize stavi vily na Bahamach (coz asi ani ostatni

S tim souhlasim.

> provideri), ale vysokymi skolami a Akademii ved. Bohuzel do teto pozice
> nekteri velice radi CESNET stavi.

Ono ho tam neni treba stavet. On se tam stavi sam. Nejhorsi na tom je,
ze to casto slysim od lidi ze skol.
O tom vlastneni. A o kterem CESNETu to mluvime?

							Jirka