CESNET a peering (was Re: Nepresnosti a opomenuti na Lu

Michal Krsek Michal.Krsek at cesnet.cz
Fri Apr 10 16:44:48 CEST 1998

> napriklad jeden
>
> Ono i na tohle by byla moc pekna debata, ktera by mela jiste zajimave
> vysledky. Specialne tento bod muzem probrat jak tady, tak primo, jak
> chcete. Radost z toho asi mit nebudete. Ukazuje totiz na
> neporadek prave na CESNETu.

Na CESNETu ? Ja bych to ponekud dale rozsiril a spis bych rekl, ze na
nekterych vysokych skolach. Nevim, opravdu nevim, proc je CESNET vinen z
neceho, na cem naprosto nema vliv. Na skolni konektivitu maji vlivi lide ze
skol a na konektivitu TEN 34 maji vliv resitele TEN 34. Zajimalo by me, jak
by se Karlova Univerzita postavila k situaci, kdyby ji, jako castecnemu
vlastnikovi CESNETu byla pozastavena konektivita proto, ze ma peering s
Netforce ci tam bezi nacerno nameserver domeny vol.cz .

> konfliktech zajmu (tak
>
> Priznam se, ze jsem to cekal. Nicmene ja mluvim o tom, ze se ke
> spouste ISP dostavam via svet. Proc si o informace o KRNAPu lezu via
> USA (www.krnap.cz)?

Protoze jste u spatneho providera. Momentalni peeringova politika CESNETu je
takova, ze CESNET peeruje se sitemi, s nimiz je tok dat alespon castecne
vyrovnany nebo si za peering nechava platit. Vas provider/zamestnavatel s
nami nema ani zdaleka vyrovnanou bilanci a o jakemkoliv placeni nechce ani
slyset.
Priznam se, ze ja uplne dosavadni politiku nesdilim. Zkuste se ve ctvrtek
nejakou cestou zeptat lidi, kteri jsou za peering u Vasi spolecnosti
zodpovedni. Mozna se dozvite vice.

> zapojenych v
> TENu - coz jsou lide
>
> Sedim u pocitace v TEN-34 a spojeni mam takove, jake mam. Na koho mam
> tedy tlacit, aby se to zmenilo? Na Cesnet, to je vtip. Jsem
> jen clovek.

Tlacte na resitele TEN-34 ... na MFF urcite nekdo takovy je ...

> nicmene je
> strednich urovnich, takze
> nejake podrobnosti
>
> Libor mi k tomu neni moc shopen rici, neb to je vec politicka a ne
> technicka. To je jediny muj nadrizeny, ktery mi muze rici,
> jak to vypada
> se spojenim TEN-34 NIX.

Zkuste to vyse ... S nami je z Vasi pozice jednano na mnohem vyssi urovni
:-)
Blizsi mozna soukromym e-mailem.

> placena z dani ( i
> konektivitu ciste privatnim
>
> Coze? Ja mluvim o konektivite z akademicke site kamkoliv a ta by mela
> byt pokud mozno nejlepsi. A naopak?
> Jelikoz i informacni zdroje na skolach, kterych je cim dal tim mene,
> jsou placeny z dani (skoly jsou stale jeste z rozpoctove sfery), pak
> nechapu jak muzete takto argumentovat. Proc maji zakaznici jakehokoliv
> ISP z CR tezkou cestu na sunsite, coz je server, ktery delame pro
> kohokoliv? Mam spocitat, kolik penez to stalo a co slo z dani danovych
> poplatniku?

Proc by se danovym poplatnikum nemelo neco vratit tim, ze skoly (=CESNET)
ziskaji nejake penize z peeringu ?

> teto pozice
>
> Ono ho tam neni treba stavet. On se tam stavi sam. Nejhorsi na tom je,
> ze to casto slysim od lidi ze skol.
> O tom vlastneni. A o kterem CESNETu to mluvime?

Vy znate jiny CESNET nez z.s.p.o. ? Nebo mluvite o siti CESNET ?

						Michal