CESNET a peering (was Re: Nepresnosti a opomenuti na Lu

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Fri Apr 10 18:06:19 CEST 1998

Zdravim,

On Fri, 10 Apr 1998, Michal Krsek wrote:

> by se Karlova Univerzita postavila k situaci, kdyby ji, jako castecnemu
> vlastnikovi CESNETu byla pozastavena konektivita proto, ze ma peering s
> Netforce ci tam bezi nacerno nameserver domeny vol.cz .

A kdo ji pozastavi? CESNET, ktery toto povolil? Nebo snad zamestnanci
CESNETu mouhou placat co chteji, protoze za pul roku prijde nekdo jiny,
kdo rekne, ze ted se to nesli, i kdyz to pred pul rokem bylo O.K?
Mozna by jste si mel napred zjistit jak se ma stav veci a pak psat tohle.
Jeste jednou. Pokud jednou rekne zamestnanec CESNETu (zastupce J. Gruntorada)
, ze je to O.K., pak
musi napred nekdo rici, zruste to a teprve pak mohu nekoho obvinovat.,.
Presne toto dela ten dojem o CESNETu, ktery podle VAS nekdo vytvari.

> Protoze jste u spatneho providera. Momentalni peeringova politika CESNETu je
> takova, ze CESNET peeruje se sitemi, s nimiz je tok dat alespon castecne
> vyrovnany nebo si za peering nechava platit. Vas provider/zamestnavatel s
> nami nema ani zdaleka vyrovnanou bilanci a o jakemkoliv placeni nechce ani
> slyset.

To je uz plk nejvetsi. Ja jsem na TEN 34. To je sit CESNETu. Zapomente na VOL.
Ja potrebuji pro praci na skole ceniky firem, ktere jsou u ruznych ISP. A na
ne mam zoufale spojeni. Tak se ptam co s tim.

Perlicka, nejsem zamestnanec VOL, dobry, co?

> Tlacte na resitele TEN-34 ... na MFF urcite nekdo takovy je ...

Ha, ha ha...

> Zkuste to vyse ... S nami je z Vasi pozice jednano na mnohem vyssi urovni

Dalsi je dekan. A ten nema na takovehle "blbosti" cas. To, ze na pripravu veci
mam min casu, neb cekam, az mi nalezou data na monitor, se nema cenu bavit.

> Proc by se danovym poplatnikum nemelo neco vratit tim, ze skoly (=CESNET)
> ziskaji nejake penize z peeringu ?

A co z toho da tem skolam? Co da CESNET na sunsite? Spojeni si musi UK stejne
zaplatit, takze co? Nerikejte, ze se snizi naklady na linky. To bych bral,
kdyby tu byla linka TEN-34 NIX a za tu museli ISP platit. Kdyz jsem videl
vysledky prenosu dat VOL TEN34, ktere delal spravce VOL (Martin Edlman), tak
ten prenos byl vic ze site VOL do TEN34, takze to je cele o necem jinem, ze?

Pokud chcete si tento vysledek overit, tak se spojete s nim.

> Vy znate jiny CESNET nez z.s.p.o. ? Nebo mluvite o siti CESNET ?

A, to jsem zvedav, co se tedy stane, kdyz skoly nebudou smet podnikat. Pak
veskere komercni aktivity CESNETu zaniknou?

						Jirka