Transparent proxy na TEN34

Honza Pazdziora adelton at fi.muni.cz
Tue Jun 2 19:00:51 CEST 1998

bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz (Bohumil Chalupa) writes:

> No, v tom je prave ten hacek. Podle clanku na Lupe
> http://www.lupa.cz/komentare/ukaz.phtml?k_id=49
> se tato cache nechova tak, aby zarucila aktualnost obsahu.  Pokud neni

Posila ten WWW server spravne Expires? Pokud ne, tak se neni cemu
divit. Pokud tam ta hlavicka byla a ta proxy vratila cachovanou verzi,
je nutno si stezovat u CESNETu. A nejdriv a nejvic by si v takovem
pripade asi meli stezovat uzivatele na CESNETu.

> cache nakonfigurovana tak, aby pri _kazdem_ pristupu k dokumentu overovala
> u jeho zdroje jeho aktualnost, muze se jak poskytovatel obsahu, tak
> i zakaznik opravnene citit poskozovan.  Protoze pak _realne_ nastavaji
> situace, kdy klient dostava od cache neplatnou verzi dokumentu - viz
> citovany pokus.

Pokud neni ten server nakonfigurovan tak, aby v _kazde_ sve odpovedi
stanovil meze aktualnosti, mel by se opravnene citit poskozen zakaznik
a stezovat si u provozovatele toho serveru.

[...]

> Kdyby byla zarucena aktualnost, viz vyse.

Ale prece v HTTP protokolu je receno, ze cachovat se muze a vyznam
cache je mimo jine v tom, ze nemusi delat ten dalsi dotaz, pokud data,
ktera drzi v pameti, jsou podle hlavicek aktualni. Navic, pokud ma
uzivatel pocit, ze dostal stara data, tak to vzdycky muze
prostouchnout Reloadem, nebo ne?

> Jeste jeden pristup k veci je mozne uvazit.  Protokoly se vyvijeji,
> na Internetu je spousta veci experimentalnich.  Pro ne nemusi byt
> ta cache, ktera treba zna monetalne "platny" HTTP 1.1, zcela
> "transparentni". A to uz je zase omezovani uzivatelu.

Prijde mi mnohem vetsi omezovani, pokud se vubec nedostanu skrz ;-)
Jinak, mate k tomuto konkretni priklad?

Kazdopadne jsem rad, ze jsme se dostali k technictejsim aspektum nez
jsou problemy spravcu, kteri nemaji v poradku svoje servery, nebo
ohaneni se AZ.

IMHO.