Nudna zajimavost

Adam AHA Hauner aha at pinknet.cz
Wed May 27 23:59:44 CEST 1998

On Wed, 27 May 1998, Vlach Vladimir wrote:

> Omezeni urcite plati. Nesmi se zrizovat domeny kratsi nez 3 pismena a
> tripismena se nesmi registrovat ty, co jsou uz prvni urovne (cz, com,
> web...)  Toto bude:  a) neporadek v domene cz b) neopravnena registrace

*** jedna se tak trochu o neporadek u vas, protoze:

 a) odpovidajici RFC stanovuje jako jedine omezeni delky domenoveho jmena
jako kladne cele cislo mensi nez 65 (neboli max. 64 znaku dlouhe). FQDN je
pak omezeno na 255 znaku (ci 256).
 b) neni pravda, ze neni mozno registrovat 2nd level domeny jejichz nazev
se sklada ze dvou pismen
 c) je zakazana totiz registrace 2nd level domen, ktere jsou shodne s ISO
kodem stavajicich statu ci jsou shodne s jiz existujici top-level domenou

> Toto jsou vse moje domnenky a nemusi byt pravdive. Pokud mne nekdo vyvedete
> z omylu tak budu rad :)

*** Doufam, ze se mi to povedlo.

> Vim, ze nedavno byl problem s domenami hp.cz apod.

*** Pokud vim, jedinou spornou registraci byla domena cd.cz (Globe
Internet), HP nemel problem zadny.

                                        Adam Hauner

Adam Hauner (AHA)                                      Flamingo - Web Design
                                                     Olsova 12, 307 07 PLZEN
Adam.Hauner at flamingo.cz                     +420 603 471460, +420 603 220110
+420 603 471460                     info at flamingo.cz  http://www.flamingo.cz