Manual k linuxu, prihlasovani

David Sauer davids at orfinet.cz
Tue Apr 6 20:44:19 CEST 1999

    Jan> No ze to bude cgi je celkem jasny, ale moje predstava je takova, ze user
    Jan> zada jmeno/heslo (pripadne S/N CPU :-))), tyhle dve hodnoty budou
    Jan> prepocitany do jinyho formatu aby heslo nebylo hned videt, a aby to skript
    Jan> mohl pouzit pro vsechny stranky (tj. vylucuji pouziti metody post a
    Jan> nasledneho posilani formularu s HIDDEN poli obsahujici jmeno a heslo,
    Jan> protoze formulare nejsou vsude)

Co autentizace na urovni http ?

Neco typu: chci URL, server odpovi AUTORIZATION NEEDED, zadat jmeno a
heslo. Klient si jmeno+heslo zapamatuje a pokud ho bude server znovu
chtit, posle ho, aniz by obtezoval uzivatele. V php3 mam neco
takoveho: (kostra kodu pro overeni pres Postgres)

<?php
  if(!isset($PHP_AUTH_USER)) {
    Header("WWW-Authenticate: Basic realm=\"REALM\"");
    Header("HTTP/1.0 401 Unauthorized");
    echo "Požadavek vyžaduje autorizaci.\n";
    exit;
  } else { // autentizace pres db stroj
    putenv("PGUSER=$PHP_AUTH_USER");
    putenv("PGPASSWORD=$PHP_AUTH_PW");
    $conn = @pg_Connect("", "", "", "", "authdb");
    if (!$conn) {
      Header("Location: ./zahod.html");
      exit;
    }
        // overeni jmena, hesla
        // ...
    pg_close($conn);
  }
?>

Vlozit tento kratky kod na vsechny stranky neni problem, otazka je,
jestli to je, co chcete.

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids at orfinet.cz (mime compatible)