Jeste k diskusi o vykonnosti serveru

Michal Krsek Michal.Krsek at cesnet.cz
Wed Aug 4 15:58:23 CEST 1999

Ahoj Pavle,
minimalne jeden ze stoju Seznamu je normalni PCcko an P100 a 128 MB RAM.
Bezi na nem NTcka a MS SQL server.
Nicmene pokud se budeme bavit o cene, tak cena te krabice se softem je
OPRAVDU zanedbatelna. Tedy, pokud uvazime, ze lidska prace neco stoji. Pokud
mlcky predpokladame, ze to ti lide delaji zadaco, je tam opravdu rozdil.

Mimochodem, Seznam je nadhernou ukazkou toho, ze spoustu veci lze resit
staticky. Nicmene si povsimni, ze nektere aplikace proste staticky resit
nelze (mapy a lide) a tam nastupuji uplne jine sorty pocitacu - pro provoz
mimo CR.

Nicmene existuji aplikace, kterym vyse uvedene parametry nestaci. Jiste
nemyslis, ze eBay nebo eTrade bezi na nejakych sunkach ... V okamziku, kdy
kreslis stranky, je to uplne sumak, na cem to bezi. Jakmile se dostanes na
nezbytnost skutecne publikovat nejaka data dynamicky, mas potiz.

Jinymi slovy. OS ma cenu testovat __POUZE__ na takovych platformach, kde se
mohou projevit vyraznejsi rozdily.

			MK