Indexovaci roboty / Cache-Control

Martin Mares mj at ucw.cz
Tue Feb 16 19:56:53 CET 1999

Zdravim,

> Reknete mi, indexuji roboti (Altavista, Kompas, Atlas..) stranky, ktere maji
> nastaveno "no-cache"?

   Vetsinou ano.

> Co podle vaseho nazoru ma vetsi prioritu, nastaveni v HTTP (v hlavicce) nebo
> HTML (v dokumentu)?

   Vetsina prohledavacu podle meho nazoru nastaveni <META ...> zcela ignoruje
a ridi se pouze hlavickou, ktera by ostatne i dle RFC mela mit prednost.

> <META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="Public|Private|no-cache|no-store">
>
> Určuje jak se ke stránce mají chovat agenti vyronávacích pamětí (neplatí
> tedy pro browser). Public = lze uložit ve veřejných systémech, Private = lze
> uložit v privátních systémech, no-cache = nesmí být uloženo, no-store = smí
> být uloženo ale nikoliv archivováno.

   Pokud Vas server podle HTTP-EQUIV negeneruje sam prislusne HTTP headery,
tak se zrovna timto nemaji cache co ridit, protoze neni vubec jejich veci
rozumet syntaxi HTML a dokument parsovat.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj at ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"All computers run at the same speed... with the power off."