Internetove nakupy

Michal Krsek Michal.Krsek at cesnet.cz
Tue Jul 20 21:43:49 CEST 1999

> Ovsem s kartou EC/MC vydavanou Expandia Bankou mel kolega velke
> problemy, nedarilo se mu vubec zaplatit v nekterych obchodech.
> Obchodnici tvrdili, ze je chyba v bance, banka ze u obchodniku, ale
> karty z jinych bank fungovaly OK. Pry uz ale v EB zmenili system
> autorizace, takze je snad vse OK.

Hm ... Pouzivam kartu od rijna minuleho roku a zatim jsem nemel tyto
problemy. Az ze jsem platil na pomerne exotickych mistech :-)

> A kdyz uz jsem u toho, EB pristupuje ke kartovym platbam ponekud
> specificky - uz v okamziku autorizace Vam zablokuje celou
> autorizovanou
> castku, a kdyz se obchod nakonec neuskutecni a obchodnik nenahlasi
> zruseni autorizace (proc by to delal?), tak ty penize zustanou 30 dni
> nenavratne blokovane!! Treba u CSOB je ta lhuta jen 24 hodin. Je to
> pochopitelne vzhledem k tomu, jak benevolentne EB vydava
> platebni karty,
> ale znamena to neprijemnosti jinde. Proste - "Nechci slevu zadarmo" :-)

To je pomerne zajimava (a velka) neprijemnost.
Pry se to da resit tim, za obchodnik autorizaci zrusi - na coz ho musite
upozornit. Ovsem, kdyz je na druhem konci sveta, muze to byt __HODNE__
netrivialni vec ...

				MK