Volba vhodneho web serveru

Dan Lukes dan at tiscali.cz
Fri Sep 29 09:34:01 CEST 2000

	Krome vseho uvedeneho, na stejnem hardware dosahnete s kombinaci
UNIX+Apache znatelne vetsi vykon nez s variantou W+IIS.

> Ja se pripojuji. Za zvazeni muze stat i *BSD system ...

	Dokonce bych si dovolil tvrdit, ze v pripade, ze budete mit prevahu
spise statickych stranek je z technickeho a vykonostniho hlediska *BSD
lepsi napad nez Linux. Pripoustim, ze spravce na *BSD sezenete jeste hur
nez na Linux.

	Tak jako zde nemela vypuknout valka Windows v.s. UNIX zadam vsechny
priznivce Linuxu, aby nezacinali na zaklade vyseuvedeneho nazoru ani s
valkou Linux v.s. *BSD.

	Jako posledni zde zcela nezminenou variantu vam nabizim kombinaci
Windows+Apache, coz je ale pomerne diskutabilni varianta, kterou uvadim
spise pro uplnost - sice si usetrite shaneni spravce UNIXu, zatimco vam
zustane vyhoda pruhlednosti svetove nejpouzivanejsiho WWW serveru, je
ale pravda, ze tato kombinace je ponekud nova a tedy potencionalne
nestabilni a problemova.

---------

	Neznam vaseho sefa, ale jako hlavni argument by snad mohlo stacit
neprehlednutelne vyssi pouzivani Apache (Apache v.s. IIS >60%:<20%,
zdroj: Netcraft), ktere jiste musi mit svuj duvod (a ten nepomer je tak
obrovsky, ze to nelze svest jen na cenu). Jako pikantnost snad muzete
dodat, ze i sam Microsoft pouzival Apache jeste pomerne dlouho v dobe
kdy jiz IIS zcela bezne tlacil svym klientum. A na zaver mala pomluva,
ktera nebyla nikdy jednoznacne potvrzena - proslycha se, ze kdyz M$
musel z politickych duvodu svoji Apachi farmu nahradit W+IIS bylo
potreba kvuli zachovani stejneho vykonu zvetsit pocet pocitacu vice nez
desetkrat.

							Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz
AKA: dan at nic.cz, dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz