musim se podepsat skutecnym jmenem? (Re: stiznosti na hackovani)

Bohumil Chalupa bochal at met.mff.cuni.cz
Tue Apr 10 18:38:10 CEST 2001

On Tue, 10 Apr 2001, U.D.C. wrote:

> Tak ted nevim, jak si to mam vylozit.

Tak jak to bylo mineno. :-)

> Ja se podepisuji nickem a myslim si, ze nejsem sam a ze to je v poradku.

A (k Vasemu prekvapeni) se holt nasel clovek, ktery tento Vas nazor
nesdili.

> Ale
> setkal jsem se s relativne razantnim nazorem (byt zatim, za poslednich 5
> let, pouze od jedine osoby - ovsem v posledni dobe jiz podruhe), ze to v
> poradku neni, ze jsem tak a tak spatny a ze z techto duvodu si o me mysli to
> a to a ze tudiz na muj nazor nebude reagovat.
>
> Proto se verejne ptam, jestli toto je nazor vetsiny lidi a jestli bych se
> tudiz mel prizpusobit ja a nebo onen "odpurce".

Proc by se "onen odpurce" (a vy jste navrhovatel? :-)) ) mel prizpusobovat
vazne nevim. Duvod k nereagovani by pro nej mohl byt klidne treba i ten,
ze se mu nechce nebo ze nama cas. A nic s tim nenadelate. Vzdor Vasim
policajtskym sklonum. Proste kdyz reagovat nechce, tak reagovat nemusi,
i kdyz Vam se to nelibi. Priznam se, ze ho docela chapu - asi povazuje
dalsi korespondenci s Vami za ztratu casu, tim spise, ze nevi, s kym
se vlastne bavi.

--------------------------
A ted k puvodnimu tematu.
Zazil jsem Internet jeste v jeho "akademicke" fazi. Bylo to prijemne
mj. tim, ze procento uzitecnych informaci bylo radove vyssi nez dnes.
Operacni systemy pouzivane na mnoha Internetovych serverech maji sve
koreny v kooperativnejsim a mene nepratelskem prostredi, nez dnes na
Internetu je. Takze bezpecnostni mechanismy byly do nich v prubehu
casu doplnovany a zdokonalovany.
Jak by se podle lidi s "policjatskym" pristupem k problemu mely tyto
mechanismy vyvijet a zdokonalovat? A kontrolovat a ladit? Pokud by
nesmel nikdo nic ani zkouset, byl by tu dve krajni moznosti: Na jedne
strane svet plny spatne zabezpecenych pocitacu, do kterych by se mohl
vlamat i neprilis vybaveny (v sirokem smyslu tohoto slova) jedinec,
kteremu by "ruplo v bedne". A nebo na druhe strane nejaka "autorizovana"
organizace, ktera jedina by smela kontrolovat, "smirovat", zkouset...
Jaka? Statni? Soukroma? Kdo by ji kontroloval? Proste a jednoduse,
opet bytu bylo zadelano na mozne zneuziti, nebo naopak na nespolehlivost
a nevykonnost takove (urednicke) organizace. Takze, at se nam to libi
nebo ne, myslim, ze "stiky v rybnice", lisky v lese a pod. maji svou
nezastupitelnou ulohu.  I kdyz to tak nemusi vypadat, rozhodne se timto
nezastavam individui pachajicich kriminalni cinnost. Za ni je samozrejme
treba je trestat. Na druhe strane, jestlize mnozstvi jednotlivcu stale
ukazuje prakticky celemu svetu, jak jsou jeho pocitace casto nevalne
zabezpecene, je pak mensi pravdepodobnost, ze najednou "z niceho nic"
se vynori dobre organizovana skupina ci organizace, at uz nejakeho statu,
tajne sluzby velmoci ci nevelmoci, ci mezinarodni teroristicka, ktera
bude mit v moci vice zdroju, nez si kdo troufal pomyslet.
(Ja uz vim, pane doktore, ze nejsem zizala, ale ten kos to mozna nevi!
:-)) )

Vsechny pritomne zdravi

BoChal.