Je tu nejaky schopny Slovak? Slovenska zakony. Rychlost jizdy v CR?

Petr vpel at seznam.cz
Tue Jun 19 17:12:00 CEST 2001

Ještě doplnění, tohle není v žádném případě návod k porušení zákona
361/2000, pokud má někdo nějaký jiný výklad o oprávněnosti pokuty ohledně
200/1990 při překročení rychlosti o méně než 30km/h a udělení pokuty,
napište. Opět děravé zákony? Ty pokuty jsou příliš nízké, 1000,- za
překročení o 47km/h v obci např...

Vyjma Prahy, kde jsou statické radary je měření a dokazování rychlosti
stejně myslím problém, neboť co jsem viděl, tak v křoví sedí chlap a hlásí
to dopředu o 300 metrů hochům.

Důležitá je prevence. V žádném případě nescvaluji rychlou jízdu.

Zde jsem sebral nějaké linky ohledně této problematiky:

http://www.omicron.cz/amerika/Hnizdo/Autem/Pravidla.htm
http://www.mma.cz/texts/mazte.htm :-))
http://www.svet4x4.cz/aktivity/vanglii.html
http://www.radiozlin.cz/cest/zima_rak.htm
http://www.stripky.cz/cestovani/rady_1.html
http://www.berrytour.cz/rakousko/rakinfo.htm
http://hyperlink.cz/sally/predpisy.htm
http://www.jedeme.cz/michelin/greece.asp
http://www.novy-jicin.cz/zpravodajstvi/region/Nj-23-P2.html
http://www.uamk-cr.cz/cz/besip/info2000/B2000-047.htm
Za závažné porušení předpisů o silničním provozu může být v zahraničí
udělena nejenom vysoká pokuta, ale i odebrán řidičský průkaz a vysloven
zákaz řízení motorového vozidla. Například za překročení nejvyšší dovolené
rychlosti může být odňat řidičský průkaz:
* v Rakousku při překročení nejvyšší dovolené rychlosti v obci o 40 km/h,
mimo ni o 50km/h,

* ve Finsku, Francii a ve Švýcarsku při překročení nejvyšší dovolené
rychlosti o 30 km/h,

* v Nizozemí při opakovaném překročení nejvyšší dovolené rychlosti o 30
km/h,

* v Belgii při překročení nejvyšší dovolené rychlosti v obci o 10 km/h.

http://noviny.cbnet.cz/ht/roc98/ht980302.htm
Upozorňujeme řidiče, že za překročení jízdy o 20 km/hod se ukládá bloková
pokuta 500 Kč, nad 20 km/hod. 1000 Kč. Pokud bezprostředně svou rychlost
jízdou ohrozí jiného účastníka silničního provozu, ukládá se bloková pokuta
2000 Kč a zadrží se řidičský průkaz.
Vedoucí DI
mjr. Zdeněk Jemelka

http://noviny.cbnet.cz/np/1997/np974502.htm
   Řidiči, který překročí rychlost jízdy o 10 km/h, je uložena pokuta 500
Kč, o 20 km/h - 1000 Kč na místě a nad 20 km/hod je řidič oznámen do
správního řízení, kde se ukládá pokuta 2000 Kč a výše.

http://www.doprava-cz.cz/aktualinfo/clanky/novinky.asp
      Druh přestupku Pokuta od policisty Sankce od okresního
      - překročení povolené rychlosti vobci o více než  30 km/h nebo mimo
obec o více než 50 km/h
     max.2000,-Kč do 3000,- Kč *)
      - nezastavení u semaforu na červenou max.2000,- Kč do 3000,- Kč *)
      - nebezpečné a riskantní předjíždění max.2000,- Kč do 3000,- Kč *)
      - nedání přednosti v jízdě vozidlu na hlavní silnici  nebo
přijíždějícímu zprava max.2000,- Kč  do 3000,- Kč *)
      - vjetí na přejezd když je to zakázáno max.2000,- Kč  do 3000,- Kč *)
      - způsobí nehodu, nutnou nahlásit policii max.5000,- Kč do 7000,-
Kč,až na 1 rok ztráta ŘP
      - ostatní poručení pravidel max.1000,- Kč do 2000,- Kč

http://www.pravni-sluzby.cz/default.asp?sid=1&pid=4
Zrušení ustanovení navrhl řidič, jehož v roce 1999 pokutovala policie za
překročení nejvyšší povolené rychlosti. Za to, že podle policie jel v jedné
z brněnských ulic osmdesátikilometrovou rychlostí, musel zaplatit 2000
korun. Proti tomu protestoval u nadřízených policejních institucí, ale
neuspěl. Na soud se podle dosud platného zákona o přestupcích vzhledem k
výši pokuty obrátit nemohl. Navrhl proto Ústavního soudu zrušení použitého
ustanovení zákona o přestupcích, protože podle něj porušuje právo na soudní
ochranu a spravedlivý proces. Se stejným návrhem se na Ústavní soud obrátil
také Okresní soud v Lounech.

http://www.prostejov.cz/vecernik/vecernik.php?issue=12_2000&type=zprav

http://www.mvcr.cz/casopisy/policista/2000/0005/rychlost.html
"Nemám rád, když v noci někdo jede za mnou a svítí mi do zrcátek," povídal
jeden šofér. Na to konto se snažil před pronásledovatelem ujíždět co to dá,
přes Budětsko stovkou. Nakonec ho policisté v závěsu přece jen dojeli.
Pokutu ovšem neplatil, protože překročení rychlosti mu nebylo prokázáno.
Prý!

http://motocykly.web2001.cz/vzkazy.htm
překročení max.povolené rychlosti v obci o 30km/h a mimo obec o 50km/h

"Petr" <vpel at seznam.cz> píše v diskusním příspěvku
news:9gnf8m$hum$1 at morticia.kit.vslib.cz...
> [...]
plná
> znění.
>
> Prosím o odpověď také na mou adresu (Cc:), pokud cokoliv k uvedenému
můžete
> říci.
> Můžete také začít Flamewar o tom, jak že je to v ČR benevolentní, můžem
> jezdit aniž na nás může Policista s pokutou klidně 180km/h :-)))
>

> --
> petr

> Zákon o provozu na pozemních kom. 361/2000, ve znění 60/2001 - § 18 odst.
3)