wireless spojeni linux widle

Beno Slávik benyto at oku-pi.cz
Mon Sep 16 17:13:19 CEST 2002

Subject: wireless spojeni linux widle

> Preji krasne odpoledne,
>
> budu propojovat dve site bezdratovym spojem. Ke me prijde sitovka a ke
> kamaradovi Access point. Chtel bych zarizeni s protokolem 802.11b.
> Potrebuju sitovou kartu do linuxu (USB az nakonec) nejlepe nekym z Vas
> odzkousenou. Vzdalenost je asi 150m ke stanici Access Point (ta bude
> strcena do HUBu). Kdyz uz bude u Petra Access Point, lze propojit dva
> Access Pointy?

Co se týká propojení ACCESS POINTŮ, tak to asi bohužel nepůjde ... podle mě
by pak ty dva access pointy museli fungovat jak v režimu access point tak v
režimu peer to peer a to nelze ... ale existují access pointy kter¨é mají
dva sloty pro karty, tudíž pak by se asi dva připojit dali (otázka je jak by
to šlapalo)

co se týká hw, je to asi jedno co se použije ... většina karet stojí do 3
tisíc
my tu používáme v Písku karty Orinoco Silver - bohužel jsme až po nakoupení
4 kusů zjistili, že mají nestandardní výstup pro anténu a tudíž se nedá
použít běžný konektor ale musí se koupit specielní za cca 1500 kč (na to
jsme neměli a proto jsme to bypasli - prostě kolega to naletoval rovnou na
kartu :-) )
Orinoka nám šlapou na poměrně slušné vzdálenosti ... (2 - 3 km) zatím
všesměroou anténou 3 dBi(v parabole do jednoho směru ke stanici vzdálené 3
km - proti je 24 dBi síto) a druhý směr má kolega nějakou obyč anténu a je
vzdálen cca 1.5 km (tam už není parabola :-) ). Bohužel máme karty v režimu
peer to peer (Ad-hoc), takže ve 4 kartách celkem dost silně klesají
rychlosti díky tomu že karty nejsou duplexní (jaká škoda)

Honza ma Microcom 918 a me by zajimalo jestli se k nemu
> muzeme jinym Access Pointem od Petra pripojit.
>
> Prohledaval jsem ceniky a dokumentace asi dva dny, ale nenasel jsem par
> veci:
> a) Chybi mi podpora pro linux u vetsiny vyrobcu
> b) Chci aby na moji sitovku bylo mozne pripojit antenu
> Vsude je opticka viditelnost, nikde zadna prekazka :). Na muj pocitac
> s~linuxem muze prijit pcmcia do isa nebo pci adapteru, neco na seriovy
> port, pripadne usb (to zaboha nechci)

Nejčastější jsou PCMCIA karty .. redukce se koupí za 2 tisíce ... teď už se
snad vyráběj i PCI modely . .ale fakt nevím ...
jak jsem již říkal orinoka mají nestandardní výstup na anténu, ale spousta
dalších karet má výstup normální kde konektor stojí pár korun, potažmo celý
pigtail je za pár korun.
Podpora pro linux je většinou poměrně solidní .... např. pro orinoka dnes
stačí linux nainstalovat a jsou k použití .. žádné nastavování .. prostě
jedou v defaultu ale jedou :-)
Bohužel spousta lidí to tak řeší, takže stačí sio zjistit defaultní klíč a
hups a jste v cizí síti :-) doporučuji změnit nejenom key ale hlavně si
najít volný kanál ....

S pozdravem Beno Slávik, okupi