wireless spojeni linux widle

Martin Patka smartin at mikroservis.cz
Mon Sep 16 18:06:45 CEST 2002

Zdravim,

> budu propojovat dve site bezdratovym spojem. Ke me prijde sitovka a ke
> kamaradovi Access point. Chtel bych zarizeni s protokolem 802.11b.
> Potrebuju sitovou kartu do linuxu (USB az nakonec) nejlepe nekym z Vas
> odzkousenou. Vzdalenost je asi 150m ke stanici Access Point (ta bude
> strcena do HUBu). Kdyz uz bude u Petra Access Point, lze propojit dva
> Access Pointy? Honza ma Microcom 918 a me by zajimalo jestli se k nemu
> muzeme jinym Access Pointem od Petra pripojit.

Dva access-pointy se navzajem nevidi. Existuji vsak AP, ktere umi rezim
"opakovac". Tohle rozchodit v trosku pouzitelne podobe je vsak dost
velka magie..... V kazdem pripade jde rapidne dolu pruchodnost dat -
odhaduji to tak na 40% z puvodni rychlosti.

> Prohledaval jsem ceniky a dokumentace asi dva dny, ale nenasel jsem par
> veci:
> a) Chybi mi podpora pro linux u vetsiny vyrobcu

maloktery vyrobce oficialne podporuje linux (co ja vim, tak snad
jen Orinoco/Avaya). Neni vsak treba zoufat, staci zabrouzdat na
http://www.hpl.hp.com/personal/Jean_Tourrilhes/Linux/ a tam se da
ledacos najit :-))

> b) Chci aby na moji sitovku bylo mozne pripojit antenu

to jde skoro ke vsemu. Kdyz ne po dobrem, tak pomoci pajecky.....
Ale vetsina karet ma dneska bud reverzni-SMA konektor, nebo MMCX.
Vyjimkou je Orinoco/Avaya, to ma "svuj" firemni a drahy konektor.

> Vsude je opticka viditelnost, nikde zadna prekazka :). Na muj pocitac
> s~linuxem muze prijit pcmcia do isa nebo pci adapteru, neco na seriovy
> port, pripadne usb (to zaboha nechci)

Karty na PCI uz dnes vyzaduji PCI rev.2.2 (dle specifikaci vyrobce).
Ovsem ono to bude slozitejsi - napriklad original redukce PCI/PCMCIA
od Orinoca se mi ve starsich PCI-slotech nepodarilo rozchodit, redukce
PheeNet mi chodi i ve starickych pentiich 133MHz.....

Velice zajimava je treba karta ZCOMAX XI-626 - je to primo PCI karta,
ktera opet papirove vyzaduje PCI rev2.2, ale opet chodi i ve starsich
PC. A na vystupu ma R-SMA konektor, podporu pro linux najdete na
http://www.linux-wlan.com/linux-wlan/ .

A na te same adrese najdete i podporu pro linux pro USB adapter
XI-725 (nezamitejte ho tak rychle, pod jadry 2.4.x to chodi perfektne....)
Vypada sice jako hracka, antena se musi pripojit pajeckou, ale
chodi to, a to je hlavni :-))  Je to zatim jediny USB adapter, o kterem
vim, ze chodi pod linuxem....

Zatim

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin at mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz