MX smerovany na nestabilnu IP (ADSL, dial)

Dan Ohnesorg Dan at feld.cvut.cz
Fri Oct 10 23:37:39 CEST 2003

Dne Fri, Oct 10, 2003 at 03:27:07PM +0200, Milan Roubal napsal:

> My mame naopak zakaznika, ktery ma MX zaznam prave na masine, ktera je
> za ADSL modemem a nevyskytuji se zadne problemy, ADSL ma pevnou IP
> adresu a ma dostupnost jako kterakoli jina linka - ma reconnect automatickej
> a vypadkum v radu desitek vterin se neubrani ani nas webhosting
> poskytovatel,
> at uz je to doba potrebna pro prepnuti na zalozni linku atd.
> Hlavne dneska linka, ktera nema 24/7 (modem) nema v naproste vetsine
> ani pevnou IP adresu.

Nevim jestli je to v RFC nejak explicitne zminovano, ale obecne je treba to
videt z obou stran, to ze zakaznik problemy nema vubec neznamena, ze je
nezpusobuje jinym. Samozrejme ze jsou lide, kteri maji 10 mailu denne a ADSL
jim staci. Nicmene i taci se mohou prihlasit do nejake konference. A
rozesilani zprav z konference probiha tak, ze se zpravy zabali do balicku a
kazdy balicek se posle na X adres. Podle toho jak mate silny stroj je v
balicku 50, 100 nebo take 500 adres. Ta hranice lezi podle toho, v kolika si
muzete dovolit dorucovat soucasne bezicich proudech.

Kdyz se v balicku vyskytne nekdo, s jehoz mailserverem je tezka rec, protoze
je za linkou, ktera je zahlcena stahovaci nebo proste vubec neexistuje,
zpusobi to, ze vsichni co jsou v balicku za nim cekaji na timeout. Kdyz ma
nekdo to smulu, ze je v balicku na konci a pred nim je podobnych
problemovych uzivatelu hodne, tak si zacne brzo stezovat, ze dostava
prispevky v dobe, kdy ostatni uz odpovidaji.

Mam s tim bohate zkusenosti jak z mych mailserveru, tak treba z koneferenci
na linux.cz. Nechavat MX nastaveny na stroj, ktery neni spickove dostupny je
podle me bezohlednost.

zdravim
dan

DDDDDD
DD  OOOO               Dan at feld.cvut.cz
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311