Cestina ano nebo ne?

Jiri Pazdernik georges at traveller.cz
Fri Dec 6 21:19:51 CET 1996

Lubor Dedina wrote:

> Rozdil je v tom, ze katakanou pisou Japonci, proto by prispevky v
> katakane v ceskych novinach byly zcela o necem jinem, nez cestinou s

Jenze kdyz neco ctu od lidi, kteri pouzivaji windoze, tak to jako
japonstina vypada.

> No, s tema devadesati procenty - nemuzu to nijak dokazat, to je fakt.
> Je to vsak muj nazor, ja se _opravdu domnivam_, ze se jedna o cislo
> blizke 90 procentum. Tim nechci rici, ze lidi, kteri maji nejaka
> Windows, nepouzivaji i jine OS. Navic, jak jsem se zminil v jinych
> odpovedich na dane tema, nejde vubec o to, zda nekdo Windows ma nebo
> ne. O tech Windows jsem mluvil jen proto, ze tam uz to _je vyreseno_,
> na rozdil od ruznych jinych OS (firemni klony Unixu atd.).

Hmm. Ja znam desitky pocitacovych fandu i laiku a muzu rict, ze diky
tomu,
jak se Billovi a jeho tymu podarilo 95ky zmrsit, hodne jich prachazi na
jine
systemy. A je jich cim dal tim vic, jelikoz W95 jim nechodi, pada ci
jinak
je privadi k silenstvi a na NT nemaji hardware. Ja jsem si je vyzkousel
a nejsem jimi o moc vic nadsen, nez jsem byl tema MULTITASKINH,
MULTITHREADING
& FULL P&P zmrseninama, kvuliva jterym jsem prisel asi o 150MB dost
dulezitych dat.

> A to o tech mensinach a demokracii je podle mne omyl. Bavime se
> tady o tom, zda neni na miste pouzivat diakritiku v mailu a
> konferencich. Jde tedy o prosazeni urcite nove veci, ke ktere se
> zatim spousta lidi nechce odhodlat, ackoliv by je to ve skutecnosti
> ani moc nebolelo. Holt zvyk je zelezna kosile... Co to ma spolecneho

Uz po PATE... (nema to cenu)

> Ja se neurazim, to jen snad kdyz mne nekdo prirovnava k Hitlerovi ci
> Stalinovi. Vubec mne nezajima, zda to je, nebo neni pekne. Ostatne,

Ja jsem nikoho k nikomu neprirovnaval. Ja jsem jen napsal ze "tyto
vety mi pripominaji..."

> jak by to vlastne mohlo byt pekne? Tu zmenu tady prosazuju proto, ze
> jsem dospel k nazoru, ze vlastne nejsou podstatne duvody ji
> neprovest. Priznam se, ze sam jsem z toho mel urcity strach. Mel jsem

Opet. VY jste dospel k nazoru ze u VAS nejsou podstatne duvody atd.
To uz fakt zavani... nebudu urazet. Uvedomte si, ze nejste jediny
prispevatel do teto konference. A mimochodem i kdyz jsou tu lide,
kterym by nevadilo pouzivat hacky a carky, presto jsou tolerantni
a nepouzivaji je.

> predstavu, ze stravim dlouhe hodiny cetbou materialu o kodovani, pak
> ze balik s cestinou budu hledat po vsech certech, pak ze mi to
> nebude fungovat - proste samy bes. Slo to jak po masle. Proc by to
> druhym nemelo jit zrovna tak? Treba uz jen proto, ze oni maji cestinu
> rovnou zabudovanou v jimi pouzivanem klientovi (Netscape atd.).

To je jak u blbych. Nikdo nerikal, ze to nejde (instalovat si cestinu).
Je problem v _____________KODOVANICH KODOVANICH KODOVANICH___________.
Uz vam to dochazi????? Treba nedavno Netscape uvolnili jejich beta
verzi pro OS/2, ale 1.: nepodporuji jine kodovani nez Latin 1
(zatim) a za druhe u OS/2 (stejne jako u Unixu ci Linuxu) je standardem
Latin 2.

> by zacalo masovejsi pouzivani diakritiky, ostatni by se pridali. Kdyz
> clovek dostane jeden mail s diakritikou, a on ji sam z "dobrych
> duvodu" (vetsinou lenost) nema, tak ho treba hned smaze. Kdyz

To nema s lenosti co delat. Dokonce i ve FIDU (kde je standardem
kodovani Kamenickych) se pise bez nabodenicek. Proc? Proste jsou
tam lide, kteri chapou ze ne vsichni jsou schopni z jakychkoliv
duvodu si ji nainstalovat. I presto ze vyrane moderatori uvadeji
v RULES (pravidla konferenci), ze je MOZNO kodovani Kamenickych
pouzivat.

> predstavit, ze by se bylo mozne treba uchazet o zamestnani dopisem bez
> hacku a carek? Ja teda ne.). Mozna, ze se opravdu v mnoha pripadech

Opet dosti blby priklad. Kdyz si neco cesky napisu v jakemkoliv
kodovani,
tak to taky spravne cesky vytisknu.

> jedna o nastaveni jedne nebo dvou polozek v menu v jiz pouzivanem
> software. Znova opakuju, je rok 1996. Cas uzral. A nema to nic

To je VAS nazor. A co ostatni?

*         Jiri Pazdernik, Comtype Opava                     *
*         Hobzikova 3, 746 01 Opava, Czech rep.             *
*         Tel./Fax: +42/653/212607                          *
* E-mail: mailto:georges at traveller.cz                       *
* WWW: http://www.geocities.com/SiliconValley/Heights/4055/ *