FlameWar Cestina

trapl at karnet.fsih.cvut.cz trapl at karnet.fsih.cvut.cz
Mon Dec 9 12:25:23 CET 1996

> Date:          Mon, 9 Dec 1996 10:49:19 +0100
> From:          "Michal Verner" <Michal at txn.cz>
> To:            <smajlik at cs.felk.cvut.cz>
> Subject:       FlameWar Cestina

> Rad bych jen neco poznamenal.
>
> Cestina je hezka vec, ale domnivam se, ze konference je urcena k tomu,
> aby si ucastnici vymenovali informace a zkusenosti.

To je pravda, jazyk je prostredek, ne cil.

> Vsichni asi dobre rozumime i textu bez diakritiky. Tim chci rict,
> ze dulezity je obsah a ne forma.

Ja si myslim ze dulezita je i forma. Jinak by nemely smysl ani mala a
velka pismena, odstavce apod.
Forma zprehlednuje obsah. (vcetne diakritily)

> Jeste jeden postreh.
>  Odebiram nekolik konferenci a vsude se strhne flameWar vzdy,
> kdyz nekdo navrhne pouzivat cestinu. I takova konference na tema MS a jeho operacnich systemu jede bez diakritiky, presto, ze se da predpokladat vel
> odberatelu s OS od Billa Gatese.

Vetsina konferenci ma v FAQ: nepouzivat diakritiku pokud to neni
nutne.

> Jeste jednou se stavim PROTI pouzivani cestiny. Vzdyt nam s W95 to vubec nevadi
> a nekdo holt nema jinou moznost. Budme proto TOLERANTNI !

Vyzyvat k toleranci a odmitat cestinu (mimochodem jaky jazyk tedy
pouzivat, kdyz ne cestinu) mi nejde dohromady.
Tolerance by byla kdyby si kazdy pri prihlasovani k listserveru
vybral, jestli chce diakritiku prijimat (pripadne jakou) nebo ne. A
odesilane zpravy dusledne oznacovat v jakem jsou kodovani.

Tomas TRAPL - CVUT FS
tel. : 24915319/268
email: trapl at karnet.fsih.cvut.cz
www  : 147.32.64.144