DVORAK klavesnice...

Oldo Slizek oldo at sco.medicalh.sk
Wed Mar 6 15:49:40 CET 1996

Pepik Hnojil napsal:

> Ahoj vespolek,
> nevite nahodou nekdo, kde by se dalo sehnat rozlozeni klaves
> na DVORAKove klavesnici...
>
> Pro ty, co nevedi, co to je, kratke vysvetleni.
> Dvorak v minulem stoleti podal navrh na rozlozeni klaves na psacim stroji.
> Byla verejna soutez, a ackoliv Dvorakuv navrh byl lepsi, tak vyhralo QWERTY.
> Nemel jsem moznost ho vyzkouset, ale pod nektrych QWERTY rozlozeni
> zpomaluje psani.

	Je to napr. "User's Guide" Dos 6.22 na str. 203.
ALe neviem ako to chces poslat :-((

Pokial je mi zname, existuju az 3 Dvorakove klavesnice:
	- pre dvojrukych uzivatelov (bezna),
	- pre JEDNORUKYCH pravakov,
	- pre JEDNORUKYCH lavakov.

Myslim, ze su najviac vyuzivane prave pre tych JEDNORUKYCH...

Tak to rozlozenie (pre dve ruky):

	1   2   3   4   5   6   7   8   9   0   [   ]
	 '   ,   .   P   Y   F   G   C   R   L   /   =
 	  A   O   E   U   I   D   H   T   N   S  -
	   ;   Q   J   K   X   B   M   W   V   Z

	S pozdravom

	 Old
  _||___|__|  | http://www.medicalh.sk/~oldo | | oldo at sco.medicalh.sk |