WWW a konference.

Ales Kmunicek kmunicek at svkkl.cz
Fri May 10 09:29:03 CEST 1996

Techniserv wrote:

> Pustil jsem sveho znameho na chvili k Internetu. A ten me prihasil do
> teto konference. Jsem mu za to nadosmrti vdecen, protoze nevim, jak se odhlasit.
> Tak se zeptam.
> Necte tento majl nekdo, kdo se prave nudi (jako ja ted), ze by misto nudy sednul
> k pocitaci, a napsal mi, co vi o konferencich - jak se do ni prihlasit, jak se z ni ODHLASIT,
> kde ziskat seznam konferenci (existuje-li neco takoveho, atd.). Anebo alespon nejakou
> WWW adresu, kde to je cesky a maximalne na jednu stranku.

> [...]

Tak tomu sezeni u pocitace a povidani si s nekym nekde jinde se rika
TALK a da se to provozovat pres system UNIX. Vetsinou to funguje tak,
ze se smluvim s tim s kym chci pokecat kdy bude mit cas a v tu chvili
se prihlasim z meho PC telnetem na UNIXovy server. (Totez udela ten
druhy). Pak napisu prikaz TALK a za nej e-mailovou adresu toho druheho
zpresnenou jmenem serveru na kterem se nachazi ... takze treba u mne
se napise misto kmunicek at svkkl.cz kmunicek at serv2.svkkl.cz, kde serv2 je
jmeno naseho UNIXoveho serveru.

K tvoreni stranek na Web mam taky neco. Stranky se tvori v tzv. HTML
jazyku (Hypertext Markup Language) a to pomoci HTML editoru. Editoru
existuje cela rada a je jich spousta k dostani jako shareware nebo
freeware (treba na adrese http://www.fh-reutlingen.de/tucows ).
HTML jazyk neni prilis slozity, existuje v nem jen asi 100 prikazu,
ale kdyz clovek neco tvori, chce to mit po ruce webovsky prohlizec,
aby videl, co mu z toho vyjde. Taky to chce rozhodonout se, pro
ktery prohlizec bude stranka udelana, protoze jinak to vypada
pro Netscape, jinak pro MS Internet Explorer a jinak pro NCSA Mosaic.
Ja osobne tvorim stranky pro Netscape. Jinak taky existuje HTML 2.0
a HTML 3.0 (HTML 3.0 je vyspelejsi, umoznuje lepsi veci, ale nepodporuje
ho zatim tolik prohlizecu (Netscape samozrejme ano !).

Do konference se vetsinou prihlasuje tak, ze se na adresu listserveru napise
dopis bez subjectu a v nem prikaz SUBSCRIBE jmeno konference. Odhlaseni
se dela temer stejne, akorat je tam misto SUBSCRIBE UNSUBSCRIBE. Takze
treba prihlaseni do nasi konference se pise na adresu listserv at cs.felk.cvut.cz
a v tele dopisu je pro odhlaseni UNSUBSCRIBE smajlik.

Seznam konferenci, ktere se konaji v Cechach najdete na adrese :

                             http://www.cvut.cz/cesnet/mail.html

                Tak to je ode me vsechno, cau Ales